Hormonaizstājējterapija - pārtraukt uzreiz vai pakāpeniski?

Zane 2020-01-19

Labdien!

Man ir 53 gadi.

HAT tabletes "Femoston Conti" lietoju jau 2 gadus. Tā kā nepatīkamie simptomi sen jau pazuduši, vēlos pārtraukt HAT lietošanu. Vai ir atšķirība, ja pārtraukšu uzreiz lietot vai arī pakāpeniski, samazinot lietošanas biežumu, piemēram, 2 reizes nedēļā?

Paldies!

Atbildes:

  • 2020-01-24
    Labdien!

    HAT nozīmē hormonu aizstājošā terapija. Tiek aizstāti hormoni, kas sievietes organismā trūkst, ar medikamentu. Šie medikamenti neuzkrājas organismā, tāpēc jāsaņem katru dienu. Deva ir fizioloģiski samērota dabīgajam ciklam, tāpēc medikamentu nedrīkst lietot retāk. Ja gribat pārtraukt, jānobeidz viens iepakojums un nelietojiet nākamo. Pārtrauciet lietot dažus mēnešus un pavērojiet, vai simptomi neatgriežas. Iespējams, ka Jūsu vecumā HAT lietošanas laiks nav pietiekams.

    Maija Dace Broša, ginekoloģe, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.