Kā sagatavoties grūtniecībai?

Kristine 2019-12-13

Labdien!

Ar vīru esam nolēmuši, ka ir laiks mazulim. Kādas veselības pārbaudes, analīzes būtu jāveic pirms tam? Kādi vēl varētu būt "sagatavošanās darbi"?

Paldies!

Atbildes:

  • 2019-12-18
    Labdien!

    Jebkurā situācijā ir jātceras, ka grūtniecība ir normāla fizioloģiska parādība sievietes dzīvē, nevis slimība. Ir jārūpējas par savu veselību katru dienu. Ja esat izlēmuši radīt bērniņu, abiem ir jāatmet kaitīgie paradumi un jāēd veselīgi, vispusīgi. Sievietei ir jāizmeklējas pie ginekologa, vīrietim obligāti pie urologa vai dermatovenerologa, lai izslēgtu infekcijas. Ja sieviete lieto medikamentus, ar ārstējošo ārstu jāpārrunā saslimšanas un ārstēšanas ietekme uz grūtniecību.

    Ja kopā ar partneri esat nolēmuši, ka ir īstais laiks bērna ieņemšanai, tad noteikti ir jāpārtrauc lietot jebkāda veida kontraceptīvos līdzekļus. Tā kā izsargāšanās veidi ir dažādi, piemēram, hormonālais kontraceptīvais plāksteris, hormonālās tabletes, dzemdes spirāle - arī to lietošana ir atšķirīga. Konsultējoties ar ārstu, jānoskaidro, kā pareizi pārtraukt sava kontraceptīvā līdzekļa lietošanu. Jāņem vērā, ka dažos gadījumos augļa ieņemšana iespējama pavisam drīz pēc izsargāšanās pārtraukšanas, taču ir arī gadījumi, kad grūtniecība var iestāties arī tikai pēc vairākiem mēnešiem, jo organismam ir nepiešama "atelpa".

    Pirms bērna ieņemšanas, laicīgi nepieciešams lietot folskābi, kas palīdz novērst nervu caurulīšu defektu. Dabīgā veidā folskābi var uzņemt, ēdot zaļos augus - spinātus, dilles, lokus, kāpostus, brokoļus. Tāpat arī jānodrošina sevi ar kalcija rezervēm, uzturā lietojot piena produktus. No ēdienkartes ieteicams "izsvītrot" treknu, sālītu, ģenētiski modificētu, kā arī hormoniem bagātinātu pārtiku. Tāpat arī jāizvērtē patērētā kofeīna daudzums. Veselīgs svars būtiski ietekmē grūtnieces pašsajūtu un veselību. Palielināts svars izraisa paaugstināta asinsspiediena risku, kā arī tas var paildzināt dzemdības.

    Bērna iznēsāšana ir ne vien emocionāls, bet arī fiziski grūts process, tādēļ ir nepieciešams sagatavot arī muskuļus bērniņa iznēsāšanai. Īpaši ieteicams stiprināt iegurņa un vēdera muskulatūru, kā arī muguras muskuļus. Viens no vieglākajiem veidiem, kā to darīt, ir peldēt un piedalīties ūdens aerobikas nodarbībās. Stipra ķermeņa muskulatūra atvieglos ne tikai laiku, kamēr iznēsāsiet bērnu, bet palīdzēs ātrāk atgriezties ierastajā formā pēc dzemdībām. Ja pirms grūtniecības plānošanas ar sportu neesat nodarbojusies, ieteicams konsultēties ar fizioterapeitu par piemērotām, nekaitīgām fiziskām aktivitātēm, kas piemērotas tieši jums.

    Pats galvenais - nestresot un nelaist sevī negatīvu informāciju!

    Maija Dace Broša, ginekoloģe, "Rīgas 1. slimnīca", SIA, Poliklīnika "Šarlotes"

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.