Kas ar mani notiek un kā rīkoties?

Karīna 2019-08-10

Labdien!

Esmu emocionāli jūtīga, satraucos par katru sīkumu. 2 mēnešus piedzīvoju veģetatīvās distonijas simptomus - elpas trūkumu, sirdsklauves, bezmiegu, bailes, līdzsvara traucējumus. Lietoju dabīgas, nomierinošas zāles un kļuva vieglāk. Piedzīvoju vienu stresa situāciju un atkal uzradās nemiers, tāpēc sāku lietot "Noofen". Izdzēru 1 tableti un sirds pilienus. Naktī nevarēju aizmigt, tāpēc izdzēru 1 tableti "GoodSleep", kura sastāvā ir melatonīns. Pagulēju aptuveni 30 minūtes, kuru laikā redzēju krāsainu sapni. Pamodos no tā, ka nezināju, kur likties, nevarēju sev vietu atrast, sviedri lija. Izdzēru sirds pilienus, kuri mazliet nomierināja. Visi veģetatīvās distonijas simptomi pazuda. Tad mani pārņēma bezjūtības, tukšuma sajūta, nespēja priecāties, izmisums un raudulība. Nav vairs baiļu un neizjūtu satraukumu, ir pilnīga vienaldzība. Liekas, ka nervu sistēma vairs nedarbojas. Tagad sevi vainoju un nožēloju, ka dzēru ķīmiskās zāles.

Vēlos saprast, kas ar mani varēja notikt, kā tālāk rīkoties?
Papildus man pēc zāļu lietošanas parādījās sīcoša skaņa galvā. Ko man darīt, lai tā pārietu?

Paldies!

Atbildes:

  • 2019-09-02
    Labdien!

    Vislabāk būtu konsultēties ar speciālistiem klātbūtnē - vēlams, pie psihiatra vai vismaz ģimenes ārsta.

    Ar cieņu,

    Dace Simsone, ārste - psihiatre, SIA "Klīnika Dzintari", "Klīnika Dzintari", SIA

  • 2019-09-02
    Labdien, Karīna!

    Atbildot uz Jūsu jautājumu - kas ar mani varēja notikt - Jūs pati aprakstāt sevi kā emocionāli jūtīgu, kas satraucas par katru sīkumu. Iespējams, šie it kā sīkumi patiesībā Jums nemaz nav sīkumi, kā rezultātā rodas iekšējs konflikts starp to, ko jūtat un to, kādai Jūsuprāt būtu jābūt reakcijai uz šiem sīkumiem (pārslodze darbā, skolā, mājās, spriedze attiecībās, zems pašvērtējums, attieksme pret dzīvi). Ja ar šādiem sīkumiem Jums nākas saskarties ikdienā un pati līdz galam nevarat ar šo samierināties un pieņemt, tad nervu sistēmai rodas pārslodze. Rezultāts ir Jūsu aprakstītie simptomi.

    Atbilde uz jautājumu - kā tālāk rīkoties - atkarīga no jūsu vēlmes - kā rīkoties, lai kas būtu? Uz šo jautājumu atbildi palīdzēs atrast psihoterapeits. Kopīgi pārrunāsiet savas sajūtas, ar sajūtām saistītās situācijas, ieraudzīsiet saikni starp sajūtām un ķermeņa reakcijām, kas ļaus pamazām mazināt un ar laiku atbrīvoties no tām.

    Dr. Inguna Rudzīte, psihoterapeite, Latvijas Ārstu psihoterapeitu asociācija, Latvijas Ārstu psihoterapeitu asociācija

  • 2019-08-19
    Labdien, Karīna!

    Ieteiktu Jums aiziet pie ārsta psihoterapeita. Veģetatīvās distonijas simptomi parasti parādās kā signāls par kādu iekšēji neatrisinātu konfliktu - piemēram, ar sirdi cilvēks nevēlas kaut ko savā dzīvē - kaut ko, kas šķiet nepieņemams, traucējošs -, bet ar prātu liek sev palikt un izturēt. Ja šos signālus "noņem", problēma netiek atrisināta, bet padziļinās, nereti nervu sistēma var arī atteikties darboties, kā Jūs aprakstiet savas izjūtas. Lai patoģenētiski ārstētu, jāsaprot, kāds ir cēlonis. Līdzīgi kā pie sāpēm - mēs nevaram bezgalīgi dzert pretsāpju zāles, jāsaprot, kas īsti sāp un kādēļ, tikai tad varam iedarboties tieši uz problēmas sakni, lai sāpes neatjaunotos.

    Dr. Inita Lēna Goldšteina, Goldšteinas I. ārsta - psihoterapeita prakse

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.