Kas ar mani notiek?

Ivo 2018-10-15

Sveiki!

Man ir 21 gads, un, sākot ar šo gadu, nesaprotu, kas ar mani notiek. Viss sākās ar to, ka janvārī parādījās pirmā bezsamaņas krampju lēkme. Pēc tās ārsti izlēma zāles vēl nelietot, lai redzētu, vai tā atkārtojas. Pēc 3 mēnešiem lēkme atkārtojās, un tad ārsti lika dzert "Depakine crono 300 mg" 1 reizi dienā. Lēkme pēc 2 mēnešiem atkārtojās, bet šoreiz miegā un divas reizes ar 3 stundu intervālu. Lēkme ilgst apmēram 3 minūtes, putas pa muti nenāk ārā un arī nekādi priekšvēstneši par to nav. Tad ārsti lika dzert depakine crono 300 mg 2 reizes dienā. Tad lēkme 4 mēnešus nebija, bet sākās kas cits. Ļoti bieži mani piemeklē tāds kā apziņas traucējums, es nespēju atbildēt cilvēkam sarunas laikā un viss, ko daru, ir tikai pasmaidu. Es saprotu, ka ar mani runā, un saprotu, ko man stāsta, bet atbildēt nevaru, un arī redze paliek miglaina. Tāds stāvoklis ilgst apmēram 2 minūtes. Pēdējā lielā lēkme bija pēc šīs, kā ārsti to nosauca, mazās lēkmītes - tiklīdz beidzās mazā lēkme, tā sākās krampji. Pēc lielās lēkmes stundu esmu kā apreibis, bet pēc tam viss atiet, un tad ir tikai lielas galvas sāpes. Ārsti tagad izrakstīja "Depakine crono 500 mg" no rīta un "Depakine crono 300 mg" vakarā, bet mazās lēkmītes vēl turpinās. Tāpēc tagad jādzer 500 mg 2 reizes dienā. Esmu 2 reizes bijis uz magnētisko rezonansi bez kontrastvielas, tur nekas neparādās un vēl raksta, ka ir manāmi uzlabojumi pēc pirmās reizes. Vēl esmu bijis 2 reizes uz EEG, kur arī nekādi epilepsijas simptomi neparādās un arī esot labāka dinamika nekā pēc pirmās reizes. Vēl esmu bijis uz Holtera monitorēšanu, kur secināja, ka man ir paātrināta sirdsdarbība, bet ārsts par to neko neteica un nelika nekur tālāk doties vai dzert kādas zāles.

Vai tiešām šī ir epilepsija, vai tomēr pie vainas ir kas cits, un vajag doties vēl pie citiem speciālistiem?

Visu laiku jūtos ļoti dīvaini un jokaini, kas traucē strādāt un normāli dzīvot. Liekas, ka šīs zāles dzeru vispār bezjēdzīgi un ka paliek tikai trakāk. Alkoholu es vairs nelietoju kopš vasaras sākuma, kad lēkmes sāka kļūt aizvien biežākas. Es nesaprotu, kas ar mani notiek un vai tiešām man ar šo būs jāsadzīvo visu mūžu, vai tomēr ārsti mēģina ārstēt ko citu, bet vaina varbūt ir pavisam cita? Ļoti ceru, ka spēsiet uz šo atbildēt un pastāstīt kā rīkoties tālāk.

Paldies!

Atbildes:

  • 2018-10-18
    Labdien!

    Pēc Jūsu aprakstītajiem simptomiem tās varētu būt epilepsijas lēkmes. Ieteiktu Jums aiziet uz konsultāciju pie ārsta epileptologa, kurš varēs noteikti precīzu diagnozi.

    Ja Jūs nedzīvojat viens, es Jums ieteiktu palūgt kādam Jūsu tuviniekam lēkmi nofilmēt un parādīt to ārstējošajam ārstam. Jums nepieciešams savs viens ārstējošais ārsts, kuram Jūs uzticaties un pie kura Jūs ietu uz regulārām, ārsta nozīmētām, novērošanām. Ārstu bieži mainīt nevajadzētu.

    Un ļoti pareizi, ka Jūs vairs nelietojat alkoholu, jo tas šādos gadījumos ir stingri aizliegts.

    Cieņā, Dr. O.Zaiferte, neiroloģe, MFD Veselības centrs "Dziedniecība"

  • 2018-10-16
    Labdien!

    Pēc Jūsu aprakstītā ir grūti noteikt diagnozi, jo ir jāredz slimības anemnēzē, vai ir bijušas kādas galvas traumas, meningīts. Iesaku griezties Rīgas Austrumu slimnīcas izveidotajā specializētajā epilepsijas ārstēšanas un aprūpes centrā, ko vada profesors Egīls Vītols.

    Dr. A.Puhaļska, MFD Veselības centrs "Iļģuciems"

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.