medicine.lv skaitļos

Lietotāji online509
Aktīvie uzņēmumi12814
Nozares raksti1619
Ekspertu atbildes21477
Kādi medicīnas dokumenti un kādos termiņos iepriekšējam ģimenes ārstam ir jānodod jaunajam ārstam?

Kādi medicīnas dokumenti un kādos termiņos iepriekšējam ģimenes ārstam ir jānodod jaunajam ārstam?

Elza 2018. gada 8. augustā

Labdien!

Padomju laikos poliklīnikās bija pacientu slimības vēstures, kurās katrs ārsts ielīmēja jaunu lapu un papildināja informāciju par kārtējo izmeklējumu, slimību utt.

Man visu laiku šķita, ka līdzīga sistēma ir saglabājusies arī ģimenes ārstiem, un kad tiek nomainīts ārsts, šī veselības vēsture tiek nosūtīta jaunajam ģimenes ārstam.

Taču mans radinieks nesen nomainīja ģimenes ārsti un viņa (pēc vairākiem mēnešiem) vēl joprojām neesot saņēmusi medicīnas dokumentus no bijušās ģimenes ārstes. Kad radinieks personīgi devās pie bijušās ģimenes ārstes, viņam iedeva vienu izprintētu lapu ar diviem ierakstiem, kaut gan radinieks tur ir bijis vairākas reizes ar sūdzībām (bet ārste tā arī nespēja atklāt cēloni).

Vai tad jaunajam ģimenes ārstam nevajadzētu zināt visas sūdzības? Kur vispār paliek šie dokumenti, un vai tad pacientam nav tiesības ar tiem iepazīties? Vai nepastāv kāda noteikta kārtība, kura ģimenes ārstiem ir jāievēro, nosūtot medicīnas dokumentus - termiņi utt.? Pie kā vērsties, lai varētu dabūt šo slimības vēsturi?

Atbildes:

  • 2018. gada 16. augustā
    Labdien!

    Jaunam ārstam jāraksta lūgums izsniegt informāciju par pacientu. Pacientam ir tiesības pieprasīt informāciju par saviem izmeklējumiem, konsultantu slēdzieniem, dignozēm, ārstēšanas plānu utt.

    Iesaku lūgt info Veselības inspekcijā par šī procesa aspektiem.

    Anda Kariņa Ģimenes ārste, Kariņas A. ģimenes ārsta prakse

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.