medicine.lv skaitļos

Lietotāji online301
Aktīvie uzņēmumi12659
Nozares raksti11791
Ekspertu atbildes21477
Kā rīkoties, ja ģimenes ārsts izturas rupji, atsakās sniegt likumā noteiktos pakalpojumus?

Kā rīkoties, ja ģimenes ārsts izturas rupji, atsakās sniegt likumā noteiktos pakalpojumus?

Pēteris Garoza 2016. gada 29. augustā

Labdien!

Ko darīt, ja no ģimenes ārsta puses sastopama rupja, familiāra attieksme, meli vai kompetences trūkums dokumentu kārtošanas jautājumos un vienaldzība pret 1927.gadā dzimušu pacienti?

Ģimenes ārste atsakās sniegt likumā paredzētus pakalpojumus 1927.gadā dzimušai pacientei, 2016.gada 26.augustā viņa pacientes dēlam atbildēja ar vārdiem - citēju: "Ko Jūs gribat, vai es viņu pacelšu vai, mīļie draudziņi? Vai viņai ir infarksts, ko es tur darīšu?" 

Tika lūgts veikt vajadzīgo dokumentu noformēšanu, kas ir ģimenes ārsta kompetencē, tas ir - nosūtījums uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (VDEĀVK). Nosūtījums Ergoterapeitam. Tas nepieciešams, lai tālākā etapā noformētu aprūpi vai pansionātu.

Ārste sameloja, ka invaliditāti noformē tikai strādājošiem pensionāriem, šo apgalvojumu atspēkoja VDEĀVK speciāliste.

Paciente ir pārcietusi galvas smadzeņu operāciju. Viņai šī gada pavasarī ievietots sirds stimulatora implantācija.

Dotajā laikā viņa nevar piecelties no gultas, jo reibst galva, nevar staigāt, arī izmantojot palīgierīci, nevar paņemt ēdienu un sevi apkopt. Ir grūtības nokļūt pie ārsta. Viņa ir pārcēlusies dzīvot kopā ar dēla ģimeni vienā 14m2 mazā istabā,kur vakardienas sarunā  ārste bija piekritusi atnākt vizītē, jo adrese atrodas netālu, bet ceļš tiktu apmaksāts. Tomēr nākamajā dienā ārste kļuva rupja - pēc viņas vārdiem : " ...kas ir - vai infarkts , vai..." utt, un atteica vizīti.

Jāatzīmē, ka ārstei vienmēr tiek samaksāts, bet viņas ĢĀP nekad nav izsniegtas kvītis, vai apmaksas čeki par veiktajām pacienta iemaksām.

Ko darīt?

Ar cieņu,
Pēteris Garoza

Atbildes:

  • 2016. gada 29. augustā
    Labdien!

    Ja pacients uzskata, ka notikusi ģimenes ārsta neizdarība, viņam ir tiesības vērsties Veselības inspekcijā
    Klijānu ielā 7,
    Rīgā, LV – 1012
    Tālrunis: 67081600, mob. 20011680

    Tāpat iespējams mainīt ģimenes ārstu - veikt pārreģistrāciju pie cita speciālista. Ģimenes ārsts nevar atteikties reģistrēt savā praksē pacientu, kurš dzīvo viņa darbības pamatteritorijā vai ir viņa praksē reģistrēta pacienta bērns, vecāks vai laulātais.
    Šajā gadījumā ģimenes ārsts, pie kura pacients bija reģistrēts iepriekš, pilnīgus medicīniskos ierakstus par attiecīgo pacientu nodod izraudzītajam ģimenes ārstam.


    Medicine.lv , "www.medicine.lv"

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.