Kādēļ 1,5 gadu vecs bērniņš visu laiku sit savu galvu?
Ludmila 2013. gada 15. aprīlī
Labdien!
Manam bērnam ir gads un pieci mēneši. Pirms 3 mēnešiem pamanīju, ka bērns sāk sist galvu pret gultu, sienu un vannu. Konsultējos pie bērnu neirologa, tas man paskaidroja, ka sit no garlaicības un lai to novērstu, ir jānovērš uzmanība ar mantiņām vai kādām nodarbībām.
Tagad situācija ir mainījusies - bērns sit galvu pret visu- mantām, durvīm, gultu, manu kāju, pret visu, ar ko saskaras savā ceļā. Pamanīju, ka sit galvu uz katru aizliegumu - "Nedrīkst", bet arī bez aizlieguma sit galvu. Kad sit galvu es vinjam aizrādu ar "Nedrīkst" un pēc tā viņš vēlreiz uzsit ar galvu. Sit, pieņemu, nesāpīgi, jo asaras neizplūst. Paskaidrojiet, lūdzu, ar ko tas ir saistīts un kā uz to reaģēt?
Paldies!
Atbildes:
-
2013. gada 11. aprīlī
Labdien!
Ir gadījumi, kad bērni šādā veidā nomierinās. Tās ir vienveidīgas kustības - sit, šūpojas u.tml., šādi noņemot iekšējo spriedzi. Domāju, lai izslēgtu nopietnas problēmas bērna attīstībā, būtu lietderīgi doties pie bērnu psihiatra uz konsultāciju.Ingrīda Cera, ārste-psihiatre, Ceras I. prakse psihiatrijā
-
2013. gada 16. aprīlī
Labdien!
Iesaku Jums konsultēties atkārtoti pie bērnu neirologa vai psihiatra, ejot uz konsultāciju kopā ar bērnu. Neredzot bērnu un neklātienē analizējot simptomus, ir iespējams kļūdīties.
Ar cieņu,
Anita Čodere, klīniskais psihologsAnita Čodere, klīniskais psihologs, "Veselības salons 888"
-
2013. gada 18. aprīlī
Labdien!
Redzu, ka neirologs ir apskatījis bērniņu un neatzīst to kā neiroloģisku vainu. Pieļauju, ka ir bijušas arī galvas pārbaudes un medicīnisku problēmu nosacīti var izslēgt.
Šis ir vecums, kad bērniņš ir spītīgs, jo vēlas iepazīt pasauli pats, neņemot vērā vecāku aizliegumus. Bērns šādā nepatīkamā veidā pārbauda robežas, cik tālu viņš spēj mammu neklausīt un iepazīst pasauli, tādēļ aiz katra – "nē", seko atkārtota šāda paša darbība.
Mēdz gadīties arī tā, ka bērniņš šādā veidā ir iemācījies iegūt emocionālu mammas uzmanību. Tas nozīmē, ka šajā brīdī mamma emocionāli reaģē uz bērna uzvedību un bērniņš iegūst sev vēlamo mammas uzmanību. Šajā gadījumā būtu svarīgi, lai bērniņš saprot, ko viņš dara un kā mamma jūtas. Piemēram, "tu šobrīd sit sev galviņu, tas ir sāpīgi un man ir skumji, ka tu to dari", tad bērniņam piedāvajot alternatīvu uzvedības veidu, jo šobrīd bērniņš ir apguvis tikai šādu. Šāda darbība ir nepieciešama, lai bērniņam nerastos iespaids, ka šis ir vienīgais uzmanības piesaistes veids.
Dažkārt gadās, ka bērns šādā veidā pauž emocionālu neapmierinātību vai dusmas. Arī šajā gadījumā der iepriekšējais piemērs, kā mainīt bērna uzvedību. Tikai šajā gadījumā papildus bērniņam ir japastāsta kā viņš jūtās. Piemēram, "tu esi dusmīgs, jo es tev neļauju aiztikt plīti" Tu šobrīd sit sev galviņu, tas ir sāpīgi un man ir skumji, ka tu to dari", tad bērniņam piedāvajot alternatīvu uzvedības veidu.
Šie ir tikai daži piemēri, domāju, ka psihologa vai psihoterapeita konsultācijas laikā būtu iespēja apskatīt konkrēti Jūsu individuālo gadījumu, ka arī piemeklēt atbilstošu alternatīvu bērniņa uzvedības un konkrēto vajadzību apmierināšanai.Rita Strautmane, psihoterapeite, geštaltterapeite, "Klīnika Dzintari", SIA
-
2013. gada 18. aprīlī
Labdien!
Vēlams veikt veselības pārbaudi - doplerogrāfiju kakla un galvas asinsvadiem - BKUS - Veinības gatvē 45.Inese Bārbale, "Harmonija Plus", SIA