Vīrieši daudz mazāk rūpējas par savu dzimumveselību
Juglas medicīnas centra un "SKDS" veiktā aptauja Latvijā liecina, ka tikai 9% no visiem vīriešiem pēdējā gada laikā ir apmeklējuši urologu. Tai pašā laikā pie ginekologa pēdējā gada laikā ir bijušas 62% sieviešu.
Juglas medicīnas centra ārsts urologs Māris Jakubovskis to skaidro ar veselības aprūpes sistēmā izveidoto "līkumu" vīriešiem. Proti, lai vīrietis nokļūtu pie urologa, viņam vispirms jāapmeklē ģimenes ārsts, lai saņemtu nosūtījumu. Sievietēm ginekologs ir tiešās pieejamības speciālists un to var apmeklēt bez ģimenes ārsta nosūtījuma.
"Vīrietis jau no senseniem laikiem tiek audzināts kā kareivis. Viņam iegalvo un viņš apzinās: neraudāt, nesūdzēties, neslimot! Vispirms iet pie ģimenes ārsta un stāstīt savu rūpi, lai pēc tam nokļūtu pie speciālista, ir pretēji vīrieša dabai. Tāpēc lielākā daļa vīriešu atstāj novārtā ārsta apmeklējumu, lai par sevi parūpētos," stāsta dakteris Māris Jakubovskis.
Juglas medicīnas centra veiktā aptauja liecina, ka vismazāk urologu pēdējā gada laikā apmeklējuši jauni vīrieši vecumā līdz 24 gadiem - 4%. Biežāk pie urologa pēdējā gada laikā devušies vīriešiem vecumā no 45 līdz 74 gadiem - 13%. Vairāk par sevi rūpējas vīrieši ar augstāko izglītību - 11% vīriešu ar augstāko izglītību pēdējā gada laikā apmeklējuši urologu. Biežāk urologu pēdējā gada laikā apmeklējuši Rīgas iedzīvotāji (13%), Zemgalē dzīvojošie vīrieši (12%), Kurzemes vīrieši (11%).
Savukārt ginekologu pēdējā gada laikā apmeklējušas sievietes vecumā no 35 līdz 44 gadiem - 72%, neatpaliek arī jaunākas sievietes vecumā no 25 līdz 34 gadiem - 70% un vecākas sievietes vecumā no 45 līdz 54 gadiem - 69%. Aptauja liecina - jo izglītotāka ir sieviete, jo tā vairāk par rūpējas par savu veselību. Vairāk par savu veselību ir rūpējušās sievietes no Vidzemes, kur ginekologu pēdējā gada laikā apmeklējušas 76% sieviešu. Arī Kurzemē sievietes biežāk apmeklē ginekologu - 65%. No Rīgā dzīvojošajām sievietēm pēdējā gada laikā pie ginekologa bijušas 63% sieviešu.
Aptauju Juglas medicīnas centra uzdevumā veica tirgus un pētījumu centrs "SKDS", aptaujājot 1005 respondentus.
Informāciju sagatavoja Zaiga Barvida, sabiedrisko attiecību konsultante.