medicine.lv skaitļos

Lietotāji online176
Aktīvie uzņēmumi12809
Nozares raksti12201
Ekspertu atbildes21477
Solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumi un atbildība : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumi un atbildība

Higiēnas un nekaitīguma prasības saimnieciskās darbības veicējam, kas sniedz kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojumu, tā telpām, iekārtām un apkalpojošajam personālam, kā arī šo prasību uzraudzības kārtību, lai nodrošinātu sabiedrības veselības saglabāšanu, vienlaikus ievērojot ekonomiskās un tehnoloģiskās prasības nosaka MK 07.09. 2010. noteikumi Nr. 834 "Noteikumi par kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojuma higiēnas un nekaitīguma prasībām un šo prasību uzraudzības kārtību".

Solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumi un atbildība

Iepriekš minētie noteikumi par kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojuma higiēnas prasībām un šo prasību uzraudzības kārtību paredz solāriju pakalpojumu sniedzēju pienākumus un atbildību. Vairāk skatīt šeit

Vai ir vecuma ierobežojumi solāriju apmeklētājiem?

Kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojumu ir aizliegts sniegt patērētājiem, kas jaunāki par 18 gadiem, izņemot gadījumus, ja minētā persona uzrāda ģimenes ārsta vai dermatologa izziņu, ka tās veselības stāvoklis ir atbilstošs pakalpojuma saņemšanai.

Cik ilgi ir derīga ārsta izziņa?

Ģimenes ārsta izziņa un dermatologa izziņa ir derīga sešus mēnešus.

Kā solārija darbinieki varēs pārbaudīt solārija apmeklētāja vecumu?

Lai pārliecinātos par patērētāja vecumu, solārija personāls pieprasa, lai patērētājs uzrāda personu apliecinošu dokumentu vai autovadītāja apliecību. Pēc solārija personāla vai Veselības inspekcijas pieprasījuma patērētāja pienākums ir uzrādīt personu apliecinošu dokumentu vai autovadītāja apliecību.

Kur iespējams uzzināt par starojuma radītiem riskiem veselībai?

Pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs, lai patērētājs pirms pakalpojuma saņemšanas tiktu informēts par riskiem veselībai, kas saistīti ar UV starojuma ietekmi, un pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem. Solārija personāls pirms pakalpojuma sniegšanas izsniedz patērētājam apmeklējumu uzskaites karti, kurā norādīts patērētāja vārds, uzvārds, apmeklējuma datums un laiks, kā arī norādīta informācija par UV starojuma radītajiem riskiem veselībai un pakalpojuma saņemšanas nosacījumi. Patērētājs ir tiesīgs saņemt skaidrojumu par šādiem jautājumiem. Plašāku informāciju par solāriju, sauļošanās un ultravioletā starojuma iedarbību skatīt šeit.

Pakalpojuma sniedzējs pakalpojuma sniegšanas vietā nodrošina informāciju par UV starojuma ietekmi, sauļošanās kontrindikācijām, pareiza sauļošanās režīma ieteikumiem un ādas tipiem. Informāciju tā, lai patērētājam tā būtu viegli ieraugāma un salasāma.

Solārija personālam ir pienākums novērtēt patērētāja ādas stāvokļa atbilstību pakalpojuma saņemšanai un sniegt konsultāciju par piemērotāko sauļošanās režīmu

Vai solārijā ir jālieto aizsargbrilles?

Pakalpojuma sniedzējs katram patērētājam nodrošina: UV starojuma aizsargbrilles, kā arī salvetes vai citus līdzekļus kosmētikas noņemšanai. UV starojuma aizsargbrilles tīra un dezinficē ar atbilstošiem tīrīšanas un dezinfekcijas līdzekļiem pēc katras lietošanas reizes.

Prasības solāriju telpām, iekārtām un aprīkojumam

Pakalpojuma sniegšanas vietā tiek nodrošinātas vismaz šādas telpas:
* uzgaidāmā telpa vai vieta patērētājam;
* telpa vai norobežota vieta, kur atrodas UV iekārta un vieta patērētāja personīgo mantu un drēbju novietošanai;
* vieta telpu uzkopšanas inventāra uzglabāšanai;
* telpa personāla higiēnas vajadzībām (tualete – arī klienta lietošanai).

Banner 280x280

Pakalpojuma sniedzējs nodrošina UV iekārtas tīrīšanu un dezinfekciju pēc katras izmantošanas reizes. Pakalpojuma sniedzējs nodrošina uzskaiti par pakalpojuma sniegšanas vietas telpas, iekārtas vai aprīkojuma tīrīšanu vai dezinfekciju, norādot datumu, laiku, kā arī personu, kas to tīrījusi vai dezinficējusi. Uzskaites ieraksti par telpu, iekārtu vai aprīkojuma tīrīšanu vai dezinfekciju pēc pieprasījuma ir pieejami patērētājam

UV iekārtas radītais maksimālais efektīvais UV starojuma līmenis nedrīkst pārsniegt 0,3 W/m2. UV iekārtas radīto maksimālo efektīvo UV starojuma līmeni apliecina UV iekārtas tehniskā dokumentācija (UV iekārtas pase) vai lampu ražotāja izsniegta atbilstības deklarācija, vai mērījumu rezultāti. Jāatceras, ka katrai UV iekārtai ir paredzēts maksimālais sauļošanas laiks vienam seansam, maksimālais ieteicamais seansu skaits gadā – ne vairāk kā 50.

Kā uzzināt vai UV iekārtas lampas ir "jaunas"?

Ne retāk kā reizi mēnesī tiek veikti ieraksti (elektroniski vai papīra formā) par UV iekārtu lampu maiņu, to nolietojuma pakāpi (%), kā arī jebkurām tehniskajām pārbaudēm. Šie dati pēc pieprasījuma ir pieejami patērētājiem

Solārija personālam jābūt personas medicīniskā grāmatiņai, kurā veikti ieraksti atbilstoši prasībām, kas noteiktas personām, kuru darbs ir tieši saistīts ar iespējamu risku citu cilvēku veselībai. Sīkāk par obligātām veselības pārbaudēm skatīt šeit

Kur iesniegt sūdzību, ja neapmierina solārija pakalpojums?

Solāriju pakalpojumu sniedzējiem noteikto prasību izpildi kontrolē Veselības inspekcija. Tālrunis informācijai: 67819685

Veselības inspekcija
Klijānu iela 7, Rīga, LV-1012
tālrunis: 67819671, fakss: 67819672
e-pasts: vi@vi.gov.lv

Foto: Fotolia

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Ja vēlaties atgūt ādas mitrumu, maigumu un starojumu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi paradumi un kosmētikas līdzekļi palīdz atjaunot ūdens balansu un pasargāt ādu no pirmajām novecošanās pazīmēm. 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Saskaņā ar Ājurvēdu viss sastāv no pieciem pamatelementiem: ētera, gaisa, ūdens, uguns un zemes. Katrā cilvēkā dominē viens vai divi pamatelementi, kuri nosaka cilvēka došu jeb konstitūciju.

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvā izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes. 

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt tonējošu un dabiska iedeguma eļļu sejai un ķermenim ar burkānu un smiltsērkšķu eļļām.

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicina lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. Piesakies testam un pārliecinies, kā šie produkti darbojas praksē! 

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

2025. gada septembrī redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Uzmanību, topošās māmiņas! Jūsu lēmums par nabassaites asins cilmes šūnu saglabāšanu ir ļoti svarīgs gaidāmā bērniņa dzīvē! Uzziniet vairāk, lai izdarītu pārdomātu izvēli!

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Lai atgūtu vai saglabātu muskuļu masu un muskuļu spēku, ir nepieciešamas olbaltumvielas. Ja ar ikdienas uzturu neizdodas uzņemt visu nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu, tad veselības aprūpes speciālists var rekomendēt papildus lietot Nutridrink. Jānorāda, ka šobrīd medicīniskais papilduzturs tiek kompensēts ar ārsta nosūtījumu.