Pētījums: pēdējā mēneša laikā piektdaļa iedzīvotāju aptiekas precēm tērējusi līdz pat 50 latiem
72% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pēdējā mēneša laikā ir iegādājušies aptiekas preces (medikamentus, vitamīnus, uztura bagātinātājus, higiēnas preces utt.), no tiem 45% respondentu tērējuši līdz 20 latiem, 20% jeb piektajai daļai tēriņi bijuši robežās no 20 līdz 50 latiem, savukārt 3% pirkumiem aptiekā atvēlējuši vairāk nekā 50 latu mēnesī.
Latvijā aptiekās iepērkas vairāk Zemgalē un Vidzemē, bet mazāk - Latgalē un Kurzemē. Sievietes aptiekas preces iegādājas vairāk nekā vīrieši un jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem, liecina pētījums.
Farmaceite un aptiekas "Euroaptieka" vadītāja Ilva Leimane skaidro, ka medikamentu iegādes palielināšanās ir saistīta ar sezonai raksturīgajām saslimšanām – gripas epidēmiju, dažādām augšējo elpceļu infekcijām, kā arī akūtu slimību saasināšanos. Viņa pastāstīja, ka pēdējos mēnešos visplašāk cilvēki iegādājās līdzekļus imūnās sistēmas stiprināšanai, pretsaukstēšanās līdzekļus, kā arī pretgripas un antibakteriālos līdzekļus.
"Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktie pētījumi rāda, ka vairāk nekā trešajai daļai iedzīvotāju izdevumi par veselības aprūpi pēdējos pāris gados ir pieauguši un tā ir otra visstraujāk augošo izdevumu kategorija pēc izdevumiem par pārtiku. No Latvijas Centrālās Statistikas pārvaldes datiem izriet, ka veselības aprūpes izdevumi veido apmēram 6% no mājsaimniecību kopējiem izdevumiem", stāsta Adriāna Kauliņa Swedbank Privātpersonu finanšu institūta direktore.
Ņemot vērā saslimšanu sezonālo raksturu un neparedzamo dabu, A.Kauliņa uzskata, ka veselības aprūpes un medikamentu izdevumu finansēšanai būtu prātīgi laicīgi veidot uzkrājumu "drošības spilvenu".
Lai mājsaimniecībām palīdzētu samazināt tēriņus aptiekas preču iegādei, pirms trim gadiem "Euroaptieka" ieviesa lojalitātes programmu "Medus karte".
Šīs kartes izdevīgos nosacījumus atzinīgi ir novērtējuši vairāk nekā 300 000 karšu lietotāju. Pēdējo trīs mēnešu laikā, lai samazinātu aptiekas preču iegādes tēriņus, iedzīvotāji ir aktīvi izmantojuši "Medus kartes" uzkrājumu. Kopumā apmaksai izlietoti 286 580 latu.
Pētījumu "Snapshots" no 11. līdz 18.martam pēc "Euroaptieka" pasūtījuma veica kompānija "Omnicom Media Group", aptaujājot 935 cilvēkus visos Latvijas reģionos.
Informāciju sagatavoja Dagnija Veidemane, SIA "Euroaptieka" Pārdošanas un mārketinga vadītāja
Foto: Edijs Pālens/ LETA
Komentāri
-
nu ta atklaajums - vai tas nevareetu buut taapeec, ka gripa plosiijaas visapkaart?
-
nu ta atklaajums - vai tas nevareetu buut taapeec, ka gripa plosiijaas visapkaart?