medicine.lv skaitļos

Lietotāji online225
Aktīvie uzņēmumi12690
Nozares raksti12051
Ekspertu atbildes21477
Pētījums: iedzīvotāji apzinās nezināmas izcelsmes alkohola lietošanas draudus : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pētījums: iedzīvotāji apzinās nezināmas izcelsmes alkohola lietošanas draudus

Vairāk nekā puse jeb 65% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem ir pārliecināti, ka bezakcīzes un nezināmas izcelsmes alkohola lietošana var radīt draudus veselībai. Neskatoties uz to, joprojām 26% no viņiem atzīst, ka ir gatavi iegādāties bezakcīzes alkoholu, noskaidrots pētījumā par alkohola patēriņa paradumiem, kas tika veikts sociālās kampaņas "Aizkulises" noslēgumā pagājušā gada nogalē.

"Nezināmas izcelsmes alkohols joprojām ir brīvi pieejams Latvijā un veido vismaz 32% no visas alkoholisko dzērienu aprites. Uzsākot sociālo kampaņu "Aizkulises" pērnā gada oktobrī, mūsu mērķis bija likt sabiedrībai aizdomāties par šādu nezināmas izcelsmes surogātproduktu lietošanas sekām, jo cilvēka dabai, diemžēl, ir raksturīgi domāt, ka mani tās neskars. Par problēmas izplatību liecina tas, ka puse Latvijas iedzīvotāju ir iegādājušies viltotu vai bezakcīzes pazīstamu zīmolu alkoholu. Trešdaļai jeb 34% no viņiem šāds alkohola pirkums tiek plānots, proti, ir apzināts", stāsta kampaņas organizatoru pārstāvis, Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijas (LADRIA) valdes loceklis un AS "Latvijas balzams" Zīmolu direktors Valters Kaže.

Kopš oktobra vidus, kad tika atklāta kampaņa "Aizkulises", tās mājaslapu www.atbildigi.lv apmeklējuši gandrīz 10 000 unikālo interneta lietotāju. 45% aptaujāto iedzīvotāju, kuri bija pamanījuši kampaņas aktivitātes, atzīst, ka veids, kādā šī problēma tika pasniegta, bija atraktīvs un lika aizdomāties par nelegālā alkohola problēmu*.

"Apzināmies, ka neradīsim apvērsumu cilvēku prātos ar vienu kampaņu, taču mērķis bija aktualizēt nelegālā alkohola jautājumu sabiedrības dienaskārtībā un likt aizdomāties - vai ticēt mītiem par to, ka populāru zīmolu dzērieni var tikt pārdoti 5l tarās izlejamā veidā masveidā visā Latvijā? Vai bēdīgie slavenie saindēšanās gadījumi Eiropā un arī pie mums nav pietiekama mācībstunda?" pauž V. Kaže.

LADRIA valdes loceklis uzsver, ka izglītošana par nelegālas izcelsmes produkcijas iegādes sekām ir virziens, kurā jāstrādā un jāsadarbojas daudzām iesaistītām pusēm - gan valsts regulējošajām un tiesībsargājošajām institūcijām, gan alkohola ražotājiem un nevalstiskajām organizācijām.

Lai vērstu iedzīvotāju uzmanību uz sekām, ko var radīt dzīvībai nelegālas un nepārbaudītas izcelsmes alkoholisko dzērienu lietošana, 2012.gada oktobrī tika uzsākta sociālā kampaņa "Aizkulises". Kampaņas ietvaros tika veikts pētījums, kas atklāja vairākus faktus par alkohola lietošanas paradumiem Latvijā. Pētījuma dati liecina, ka puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju ir iegādājušies viltotu vai bezakcīzes pazīstamu zīmolu alkoholu. Trešdaļai jeb 34% no viņiem šāds alkohola pirkums tiek plānots, proti, ir apzināts.

Banner 280x280
Banner 280x280

Informāciju sagatavoja Elīna Barkovska, kampaņas "Aizkulises" pārstāve
Foto: Stock.XCHNG

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija ir viens no biežākajiem veselības traucējumiem, ko izraisa dzelzs deficīts organismā. Lai gan dzelzs piedevas ir efektīvs veids, kā atjaunot dzelzs līmeni asinīs, daudziem cilvēkiem tās izraisa nepatīkamas blakusparādības. Vai spirulīna var būt efektīvs atbalsts cīņā pret anēmiju?

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!