Pēc VM informatīvās kampaņas sākšanas pieaudzis zvanu skaits uz ģimenes ārstu tālruni
Darba dienās uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni tiek saņemts par 50 līdz 100 vairāk zvanu, savukārt brīvdienas - 100 līdz 200 zvanu vairāk. Savukārt NMPD izsaukumu skaits samazinājies par 50 līdz 100.
Kampaņu plānots īstenot visu mēnesi.
Informatīvajā kampaņā "Jūties švaki - ne vienmēr ir tik traki!" iedzīvotājiem tiks stāstīts par dažādām iespējām saņemt medicīnisko palīdzību - vērsties pie dežūrārsta, ģimenes ārsta, zvanīt uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66 016 001 darba dienās no plkst.18 līdz 8, bet brīvdienās visu diennakti, vai arī pašiem doties uz slimnīcas uzņemšanas nodaļu, ja situācija nav kritiska un dzīvībai bīstama.
Sīkāku informāciju par dežūrārstiem, feldšeriem, ģimenes ārstiem, traumpunktiem, slimnīcu uzņemšanas nodaļām un to adreses var atrast NVD mājaslapā "www.vmnvd.gov.lv".
Ātrā palīdzība būtu jāizsauc, ja cilvēkam ir iestājusies bezsamaņa, krampji, nav elpošanas, ir smaga trauma, spēcīga asiņošana, pēkšņas sāpes krūtīs, kā arī pēkšņas un stipras sāpes jebkurā ķermeņa daļā vai arī ir izteikts, pēkšņs elpas trūkums, teikts kampaņas informatīvajos materiālos. Savukārt iespēju konsultēties ar ārstiem būtu jāizmanto, ja cilvēkam, piemēram, ir saaukstēšanās un drudzis, vemšana, caureja, sāpes ausīs, kaklā u.c., brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, nelielas sadzīves traumas vai hroniskas slimības saasinājums.
Patlaban visbiežāk izsaukumi, kas nav saistīti ar dzīvībai bīstamām situācijām, ir pie pacientiem ar akūtām augšējo elpceļu saslimšanām un pie pacientiem ar hroniskām saslimšanām, tostarp hroniskām sirds un asinsrites slimībām, hroniskām muguras kaitēm, asinsspiediena problēmām.
Rīga, 15.janv., LETA.
Foto: Fotolia
Komentāri
-
Ja ir slikti, zvanīsi par jebkuru maksu un tajā brīdī droši vien neinteresēs pēc kāda tarifa apmaksā to zvanu.
-
pēc kāda tarifa zvanītājs apmaksā ģimenes ārstu telefonu,bija rakstīts-jautāt operatoram,vai ir problēmas uzrakstīt-tas ir fiksētais numurs,mobilais un kāds
-
Piekrītu, tajā brīdī noteikti nebūs svarīgi, galvenais, lai paliek labāk. Bet tāpat tas liekas absurdi - pa telefonu var izārstēt cilvēku :D Drošāk taču ja atbrauc mediķi, iedod zālītes, nomierina vai arī aizved uz slimnīcu, jo kā gan pa telefonu var pateikt cik smagi ir?
-
Piekrītu, tajā brīdī noteikti nebūs svarīgi, galvenais, lai paliek labāk. Bet tāpat tas liekas absurdi - pa telefonu var izārstēt cilvēku :D Drošāk taču ja atbrauc mediķi, iedod zālītes, nomierina vai arī aizved uz slimnīcu, jo kā gan pa telefonu var pateikt cik smagi ir?
-
pēc kāda tarifa zvanītājs apmaksā ģimenes ārstu telefonu,bija rakstīts-jautāt operatoram,vai ir problēmas uzrakstīt-tas ir fiksētais numurs,mobilais un kāds
-
Ja ir slikti, zvanīsi par jebkuru maksu un tajā brīdī droši vien neinteresēs pēc kāda tarifa apmaksā to zvanu.