Pēc informatīvās kampaņas sākšanas sarucis neatliekamās palīdzības dienesta izsaukumu skaits
Kopējais izsaukumu skaits līdz kampaņai bija vidēji 1400 izsaukumi diennaktī, tagad to ir vidēji 1100.
Ploriņš skaidroja, ka nepamatoto izsaukumu skaits ir samazinājusies gan kampaņas ietekmē, gan tāpēc, ka notiek darbs ar dispečeriem, gan tāpēc, ka aktīvāk strādā ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā diennaktī ienāk ap 2000 zvanu, bet vismaz trešā daļa no zvaniem tiek atsijāta un cilvēkam sniegta konsultācija, kā tālāk jārīkojas.
Kā ziņots, informatīvajā kampaņā "Jūties švaki - ne vienmēr ir tik traki!" iedzīvotājiem tika stāstīts par dažādām iespējām saņemt medicīnisko palīdzību - vērsties pie dežūrārsta, ģimenes ārsta, zvanīt uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66 016 001 darba dienās no plkst.18 līdz 8, bet brīvdienās visu diennakti, vai arī pašiem doties uz slimnīcas uzņemšanas nodaļu, ja situācija nav kritiska un dzīvībai bīstama.
Ātrā palīdzība būtu jāizsauc, ja cilvēkam ir iestājusies bezsamaņa, krampji, nav elpošanas, ir smaga trauma, spēcīga asiņošana, pēkšņas sāpes krūtīs, kā arī pēkšņas un stipras sāpes jebkurā ķermeņa daļā vai arī ir izteikts, pēkšņs elpas trūkums, teikts kampaņas informatīvajos materiālos. Savukārt iespēja konsultēties ar ārstiem būtu jāizmanto, ja cilvēkam, piemēram, ir saaukstēšanās un drudzis, vemšana, caureja, sāpes ausīs, kaklā u.c., brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, nelielas sadzīves traumas vai hroniskas slimības saasinājums.
Rīga, 6.febr., LETA.
Foto: Fotolia
Komentāri
-
Man jau liekas, ka tieši otrādi vajadzēja būt - palielināties
-
Vai nevarētu būt, ka šobrīd vienkārši cilvēki mazāk sauc ātro palīdzību? Jo es, piemēram, labprātāk izsaucu mediķus nevis zvanu, lai lūgtu padomu, kā rīkoties.
-
Vai nevarētu būt, ka šobrīd vienkārši cilvēki mazāk sauc ātro palīdzību? Jo es, piemēram, labprātāk izsaucu mediķus nevis zvanu, lai lūgtu padomu, kā rīkoties.
-
Man jau liekas, ka tieši otrādi vajadzēja būt - palielināties