medicine.lv skaitļos

Lietotāji online175
Aktīvie uzņēmumi12690
Nozares raksti12050
Ekspertu atbildes21477
Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja

Saskarsme starp pacientiem, mediķiem un viņu tuviniekiem pērn bijusi vāja, secinājis Pacientu ombuds, apkopojot datus par 2012.gadā sniegtajām konsultācijām un saņemtajām sūdzībām.

Pērn Pacientu ombuds sniedzis 981 konsultāciju, kas ir par 331 konsultāciju vairāk nekā 2011.gadā un par 461 vairāk nekā 2010.gadā. No visām 2012.gadā sniegtajām konsultācijām 265 bijušas saistītas ar sūdzībām. Visvairāk - 79% gadījumu - palīdzība sniegta pacientiem un viņu tuviniekiem, bet 21% medicīniskajam personālam. Salīdzinot ar 2011.gadu, konsultāciju skaits ar medicīnisko personālu pieaudzis par 3%.

Konsultāciju tēmas bijušas dažādas - ārstēšanās pakalpojumu pieejamība, medicīniskā kvalitāte un dokumentācija, ģimenes ārstu darbs, rindas uz pakalpojumiem, sadzīves apstākļi slimnīcā un citas, tomēr īpaši aktuāli bijuši jautājumi par attieksmi un saskarsmi.

"Saskarsme ir viens no jūtīgākajiem un pilnveidojamākajiem jautājumiem," pauž Pacientu ombuda pārstāvji. Viņuprāt, pacientiem un viņu tuviniekiem ir jāmācās nebaidīties runāt ar ārstu, uzdot jautājumus, maksimāli precīzi aprakstīt savus veselības novērojumus, sekot līdzi mediķu teiktajam un to atcerēties. Savukārt no mediķiem tiek gaidīti saprotamāki skaidrojumi, laipnāka attieksme un izpratne, ka ne pacients, ne viņa tuvinieks nav vienlīdz informēts par ārstniecības procesiem kā mediķis.

Kā stāsta Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele, nereti no mediķu puses novērojama arī neiecietība, kad bērnu vecāki, īpaši jaunie vecāki, nezina un nesaprot kaut ko. "Pašsaprotamas lietas ārstam vai māsiņai mēdz būt komplicētas un neskaidras pacientam," uzsver Šulce-Rēvele.

Banner 280x280
Banner 280x280

Kopumā 2012.gads Pacientu ombudam bijis produktīvs. Kā stāsta nodibinājuma vadība, pērn ne tikai pieaudzis konsultēto pacientu un mediķu skaits, bet arī attīstīta ciešāka sadarbība ar dažādām veselības aprūpē iesaistītajām institūcijām un organizācijām. Organizētas arī vairākas informatīvas kampaņas, lekcijas par pacientu un ārstu tiesībām. Pasākumos uzrunāti gan ārsti, gan farmaceiti, iedzīvotāji reģionos, konkrētas pacientu grupas, piemēram, onkoloģijas pacieni un citi.

Pozitīvi, ka arī pērn, līdzīgi kā 2011.gadā, Pacientu ombuds saņēmis labas atsauksmes par Latvijas ārstniecības iestādēm. Uzslavēto iestāžu skaitā bijušas vairākas Latvijas lielās slimnīcās, tostarp Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un vairāki Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāri. Pozitīvas atsauksmes saņemtas arī par Rīgas 2.slimnīcu, Liepājas Reģionālo slimnīcu un Vidzemes slimnīcu.

Pacientu ombuds ir neatkarīga organizācija, kura kopš 2008 gada konsultē, palīdz rast risinājumus, sniedz ieteikumus veselības aprūpes organizācijas, kvalitātes, pacientu tiesību jautājumos gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem, tādejādi esot pirmā šāda organizācija Latvijā.

Rīga, 28.marts, LETA.
Liene Šulce-Rēvele un Ingrīda Circene/ Foto: Renāte Briede/ LETA

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Tā saskarsme nav vispār!!! Ar steigu ir jādara kaut kas lietas labā!!!
  • 06.06.2017 14:57
    Tā saskarsme nav vispār!!! Ar steigu ir jādara kaut kas lietas labā!!!

Nedēļas tēma

Tava labsajūta sākas ar vienu soli 

Tava labsajūta sākas ar vienu soli 

Vai vēnu problēmas – medicīniskas un kosmētiskas – var risināt vasarā? Vēl pirms dažiem gadiem valdīja uzskats, ka jāgaida līdz rudenim. Šobrīd Dr. Mauriņa klīnika aicina pacientus droši nākt ārstēties arī vasarā, jo mūsdienu tehnoloģijas ļauj efektīvi palīdzēt neatkarīgi no gadalaika. 

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Testa rezultāti: Protivity Ultra – spēkam, veselībai un enerģijai

Testa rezultāti: Protivity Ultra – spēkam, veselībai un enerģijai

Martā Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja testēt "Protivity Ultra" – sabalansētu aminoskābju kompleksu, kas palīdz papildināt olbaltumvielu deficītu, paātrināt muskuļu atjaunošanos un palielināt izturību. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!