medicine.lv skaitļos

Lietotāji online188
Aktīvie uzņēmumi12811
Nozares raksti12234
Ekspertu atbildes21477
Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja

Saskarsme starp pacientiem, mediķiem un viņu tuviniekiem pērn bijusi vāja, secinājis Pacientu ombuds, apkopojot datus par 2012.gadā sniegtajām konsultācijām un saņemtajām sūdzībām.

Pērn Pacientu ombuds sniedzis 981 konsultāciju, kas ir par 331 konsultāciju vairāk nekā 2011.gadā un par 461 vairāk nekā 2010.gadā. No visām 2012.gadā sniegtajām konsultācijām 265 bijušas saistītas ar sūdzībām. Visvairāk - 79% gadījumu - palīdzība sniegta pacientiem un viņu tuviniekiem, bet 21% medicīniskajam personālam. Salīdzinot ar 2011.gadu, konsultāciju skaits ar medicīnisko personālu pieaudzis par 3%.

Konsultāciju tēmas bijušas dažādas - ārstēšanās pakalpojumu pieejamība, medicīniskā kvalitāte un dokumentācija, ģimenes ārstu darbs, rindas uz pakalpojumiem, sadzīves apstākļi slimnīcā un citas, tomēr īpaši aktuāli bijuši jautājumi par attieksmi un saskarsmi.

"Saskarsme ir viens no jūtīgākajiem un pilnveidojamākajiem jautājumiem," pauž Pacientu ombuda pārstāvji. Viņuprāt, pacientiem un viņu tuviniekiem ir jāmācās nebaidīties runāt ar ārstu, uzdot jautājumus, maksimāli precīzi aprakstīt savus veselības novērojumus, sekot līdzi mediķu teiktajam un to atcerēties. Savukārt no mediķiem tiek gaidīti saprotamāki skaidrojumi, laipnāka attieksme un izpratne, ka ne pacients, ne viņa tuvinieks nav vienlīdz informēts par ārstniecības procesiem kā mediķis.

Kā stāsta Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele, nereti no mediķu puses novērojama arī neiecietība, kad bērnu vecāki, īpaši jaunie vecāki, nezina un nesaprot kaut ko. "Pašsaprotamas lietas ārstam vai māsiņai mēdz būt komplicētas un neskaidras pacientam," uzsver Šulce-Rēvele.

Banner 280x280

Kopumā 2012.gads Pacientu ombudam bijis produktīvs. Kā stāsta nodibinājuma vadība, pērn ne tikai pieaudzis konsultēto pacientu un mediķu skaits, bet arī attīstīta ciešāka sadarbība ar dažādām veselības aprūpē iesaistītajām institūcijām un organizācijām. Organizētas arī vairākas informatīvas kampaņas, lekcijas par pacientu un ārstu tiesībām. Pasākumos uzrunāti gan ārsti, gan farmaceiti, iedzīvotāji reģionos, konkrētas pacientu grupas, piemēram, onkoloģijas pacieni un citi.

Pozitīvi, ka arī pērn, līdzīgi kā 2011.gadā, Pacientu ombuds saņēmis labas atsauksmes par Latvijas ārstniecības iestādēm. Uzslavēto iestāžu skaitā bijušas vairākas Latvijas lielās slimnīcās, tostarp Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un vairāki Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāri. Pozitīvas atsauksmes saņemtas arī par Rīgas 2.slimnīcu, Liepājas Reģionālo slimnīcu un Vidzemes slimnīcu.

Pacientu ombuds ir neatkarīga organizācija, kura kopš 2008 gada konsultē, palīdz rast risinājumus, sniedz ieteikumus veselības aprūpes organizācijas, kvalitātes, pacientu tiesību jautājumos gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem, tādejādi esot pirmā šāda organizācija Latvijā.

Rīga, 28.marts, LETA.
Liene Šulce-Rēvele un Ingrīda Circene/ Foto: Renāte Briede/ LETA

 

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvāja izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes.

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

Medicine.lv redakcija sadarbībā ar veselības produktu un wellness zīmolu Coral Club piedāvā testēt B-Prime Direct - B grupas vitamīnu kompleksu, kas ir mūsdienīgs risinājums tiem, kuri dzīvo straujā tempā. 

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt mitrinošu un barojošu šī nilotika sviesta krēmu sausai ādai – krēmu sejai, rokām, pēdām, visam ķermenim, saulē apdegušai ādai.

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvāja izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Preparāts "Epsorin": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Preparāts

Epsorīns ir dabīgs, augstākās kvalitātes ekstrakts no jauniem, nepārkaulotiem savvaļas ziemeļbriežu ragiem – pantiem. Ziemeļbriežu panti ir asinsrades orgāns, kas adaptējas bargajiem Arktikas apstākļiem, tādēļ no tiem ražotajam ekstraktam piemīt unikāls bioloģiskais potenciāls. 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu bankas misija ir vienkārša – palīdzēt ģimenēm piekļūt modernākajām medicīnas metodēm, kas pieejamas jau šodien, un tām, kas tiks radītas nākotnē, saglabājot nabassaites asinis un audus. Šī ir vienreizēja iespēja – tikai dzimšanas brīdī.