medicine.lv skaitļos

Lietotāji online133
Aktīvie uzņēmumi12757
Nozares raksti11969
Ekspertu atbildes21477
Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja

Saskarsme starp pacientiem, mediķiem un viņu tuviniekiem pērn bijusi vāja, secinājis Pacientu ombuds, apkopojot datus par 2012.gadā sniegtajām konsultācijām un saņemtajām sūdzībām.

Pērn Pacientu ombuds sniedzis 981 konsultāciju, kas ir par 331 konsultāciju vairāk nekā 2011.gadā un par 461 vairāk nekā 2010.gadā. No visām 2012.gadā sniegtajām konsultācijām 265 bijušas saistītas ar sūdzībām. Visvairāk - 79% gadījumu - palīdzība sniegta pacientiem un viņu tuviniekiem, bet 21% medicīniskajam personālam. Salīdzinot ar 2011.gadu, konsultāciju skaits ar medicīnisko personālu pieaudzis par 3%.

Konsultāciju tēmas bijušas dažādas - ārstēšanās pakalpojumu pieejamība, medicīniskā kvalitāte un dokumentācija, ģimenes ārstu darbs, rindas uz pakalpojumiem, sadzīves apstākļi slimnīcā un citas, tomēr īpaši aktuāli bijuši jautājumi par attieksmi un saskarsmi.

"Saskarsme ir viens no jūtīgākajiem un pilnveidojamākajiem jautājumiem," pauž Pacientu ombuda pārstāvji. Viņuprāt, pacientiem un viņu tuviniekiem ir jāmācās nebaidīties runāt ar ārstu, uzdot jautājumus, maksimāli precīzi aprakstīt savus veselības novērojumus, sekot līdzi mediķu teiktajam un to atcerēties. Savukārt no mediķiem tiek gaidīti saprotamāki skaidrojumi, laipnāka attieksme un izpratne, ka ne pacients, ne viņa tuvinieks nav vienlīdz informēts par ārstniecības procesiem kā mediķis.

Kā stāsta Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele, nereti no mediķu puses novērojama arī neiecietība, kad bērnu vecāki, īpaši jaunie vecāki, nezina un nesaprot kaut ko. "Pašsaprotamas lietas ārstam vai māsiņai mēdz būt komplicētas un neskaidras pacientam," uzsver Šulce-Rēvele.

Banner 280x280

Kopumā 2012.gads Pacientu ombudam bijis produktīvs. Kā stāsta nodibinājuma vadība, pērn ne tikai pieaudzis konsultēto pacientu un mediķu skaits, bet arī attīstīta ciešāka sadarbība ar dažādām veselības aprūpē iesaistītajām institūcijām un organizācijām. Organizētas arī vairākas informatīvas kampaņas, lekcijas par pacientu un ārstu tiesībām. Pasākumos uzrunāti gan ārsti, gan farmaceiti, iedzīvotāji reģionos, konkrētas pacientu grupas, piemēram, onkoloģijas pacieni un citi.

Pozitīvi, ka arī pērn, līdzīgi kā 2011.gadā, Pacientu ombuds saņēmis labas atsauksmes par Latvijas ārstniecības iestādēm. Uzslavēto iestāžu skaitā bijušas vairākas Latvijas lielās slimnīcās, tostarp Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un vairāki Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāri. Pozitīvas atsauksmes saņemtas arī par Rīgas 2.slimnīcu, Liepājas Reģionālo slimnīcu un Vidzemes slimnīcu.

Pacientu ombuds ir neatkarīga organizācija, kura kopš 2008 gada konsultē, palīdz rast risinājumus, sniedz ieteikumus veselības aprūpes organizācijas, kvalitātes, pacientu tiesību jautājumos gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem, tādejādi esot pirmā šāda organizācija Latvijā.

Rīga, 28.marts, LETA.
Liene Šulce-Rēvele un Ingrīda Circene/ Foto: Renāte Briede/ LETA

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Tā saskarsme nav vispār!!! Ar steigu ir jādara kaut kas lietas labā!!!
  • 06.06.2017 14:57
    Tā saskarsme nav vispār!!! Ar steigu ir jādara kaut kas lietas labā!!!

Nedēļas tēma

Kas ir varikoze, un kāpēc tās ārstēšana ir būtiska?

Kas ir varikoze, un kāpēc tās ārstēšana ir būtiska?

Varikoze ir apakšējo ekstremitāšu slimība, kas var skart cilvēkus jebkurā vecumā. Lauma Medical sortimentā ir dažādu modeļu kompresijas izstrādājumi, un tos noteikti var izmantot varikozes gadījumā. Kompresijas izstrādājumi palīdz uzlabot asins plūsmu un samazināt diskomfortu, kas saistīts ar šo slimību. Uzzināsim vairāk! 

Aktuālie piedāvājumi

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Aicinājums piedalīties pētījumā par sieviešu veselības pratību 

Aicinājums piedalīties pētījumā par sieviešu veselības pratību 

Lai izprastu, cik liela nozīme bijusi veselības mācības apguvei izglītības iestādēs un kā tā ietekmē sieviešu veselības pratību reproduktīvā vecumā, tiek veikts medicīnas pētījums, kura ietvaros tiek aicinātas piedalīties sievietes reproduktīvā vecumā. Uzzināsim vairāk! 

La Vie Clinic: mūsdienīga pieeja skaistumkopšanai un veselībai bez ķirurģijas

La Vie Clinic: mūsdienīga pieeja skaistumkopšanai un veselībai bez ķirurģijas

Pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, daudzas estētiskās problēmas tagad var atrisināt bez ķirurģiskas iejaukšanās. La Vie Clinic filiālē Jaunajā Teikā pieejams plašs sertificētu un efektīvu aparātu klāsts, kas ļauj pielāgot procedūras individuāli katra klienta vajadzībām. No lāzeratjaunošanas līdz aparātmasāžai un ķermeņa konturēšanai – katrai metodei ir savas priekšrocības. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: Acorus Balance Collagen – kolagēns Tavam skaistumam un veselībai!

Testa rezultāti: Acorus Balance Collagen – kolagēns Tavam skaistumam un veselībai!

Martā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas Tēja" piedāvāja izmēģināt "Acorus Balance Collagen" komplektu skaistumam un veselībai.

Testa rezultāti: HealthAid® A to Z Multivit vitamīnu un minerālvielu komplekss

Testa rezultāti: HealthAid® A to Z Multivit vitamīnu un minerālvielu komplekss

Martā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HealthAid Baltics" piedāvāja izmēģināt HealthAid® A to Z Multivit vitamīnu un minerālvielu kompleksu.

Testa rezultāti: MARUSHA Dabīgs dezodorants ar citronzāli un saldo apelsīnu

Testa rezultāti: MARUSHA Dabīgs dezodorants ar citronzāli un saldo apelsīnu

Martā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt dabīgu pretsviedru dezodorantu.

 "Gusto" putas sejas mazgāšanai

 

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Gusto" piedāvā izmēģināt putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Baltic Beach Hotel & SPA medicīnas SPA centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Baltic Beach Hotel & SPA medicīnas SPA centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Jūrmalas kūrortviesnīca “Baltic Beach Hotel & SPA” priecē ar unikāliem piedāvājumiem! 

Jūrmalas slimnīca - augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Jūrmalas slimnīca - augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Augsta līmeņa ultrasonogrāfiski izmeklējumi grūtniecēm - Jūrmalas slimnīca nodrošina augļa izmeklējumus grūtniecēm, izmantojot jaunākās paaudzes premium klases ultrasonogrāfijas (USG) iekārtu Volusan Expert 22.