medicine.lv skaitļos

Lietotāji online124
Aktīvie uzņēmumi12809
Nozares raksti12206
Ekspertu atbildes21477
Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu ombuds: saskarsme starp pacientiem un mediķiem ir vāja

Saskarsme starp pacientiem, mediķiem un viņu tuviniekiem pērn bijusi vāja, secinājis Pacientu ombuds, apkopojot datus par 2012.gadā sniegtajām konsultācijām un saņemtajām sūdzībām.

Pērn Pacientu ombuds sniedzis 981 konsultāciju, kas ir par 331 konsultāciju vairāk nekā 2011.gadā un par 461 vairāk nekā 2010.gadā. No visām 2012.gadā sniegtajām konsultācijām 265 bijušas saistītas ar sūdzībām. Visvairāk - 79% gadījumu - palīdzība sniegta pacientiem un viņu tuviniekiem, bet 21% medicīniskajam personālam. Salīdzinot ar 2011.gadu, konsultāciju skaits ar medicīnisko personālu pieaudzis par 3%.

Konsultāciju tēmas bijušas dažādas - ārstēšanās pakalpojumu pieejamība, medicīniskā kvalitāte un dokumentācija, ģimenes ārstu darbs, rindas uz pakalpojumiem, sadzīves apstākļi slimnīcā un citas, tomēr īpaši aktuāli bijuši jautājumi par attieksmi un saskarsmi.

"Saskarsme ir viens no jūtīgākajiem un pilnveidojamākajiem jautājumiem," pauž Pacientu ombuda pārstāvji. Viņuprāt, pacientiem un viņu tuviniekiem ir jāmācās nebaidīties runāt ar ārstu, uzdot jautājumus, maksimāli precīzi aprakstīt savus veselības novērojumus, sekot līdzi mediķu teiktajam un to atcerēties. Savukārt no mediķiem tiek gaidīti saprotamāki skaidrojumi, laipnāka attieksme un izpratne, ka ne pacients, ne viņa tuvinieks nav vienlīdz informēts par ārstniecības procesiem kā mediķis.

Kā stāsta Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele, nereti no mediķu puses novērojama arī neiecietība, kad bērnu vecāki, īpaši jaunie vecāki, nezina un nesaprot kaut ko. "Pašsaprotamas lietas ārstam vai māsiņai mēdz būt komplicētas un neskaidras pacientam," uzsver Šulce-Rēvele.

Banner 280x280

Kopumā 2012.gads Pacientu ombudam bijis produktīvs. Kā stāsta nodibinājuma vadība, pērn ne tikai pieaudzis konsultēto pacientu un mediķu skaits, bet arī attīstīta ciešāka sadarbība ar dažādām veselības aprūpē iesaistītajām institūcijām un organizācijām. Organizētas arī vairākas informatīvas kampaņas, lekcijas par pacientu un ārstu tiesībām. Pasākumos uzrunāti gan ārsti, gan farmaceiti, iedzīvotāji reģionos, konkrētas pacientu grupas, piemēram, onkoloģijas pacieni un citi.

Pozitīvi, ka arī pērn, līdzīgi kā 2011.gadā, Pacientu ombuds saņēmis labas atsauksmes par Latvijas ārstniecības iestādēm. Uzslavēto iestāžu skaitā bijušas vairākas Latvijas lielās slimnīcās, tostarp Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un vairāki Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāri. Pozitīvas atsauksmes saņemtas arī par Rīgas 2.slimnīcu, Liepājas Reģionālo slimnīcu un Vidzemes slimnīcu.

Pacientu ombuds ir neatkarīga organizācija, kura kopš 2008 gada konsultē, palīdz rast risinājumus, sniedz ieteikumus veselības aprūpes organizācijas, kvalitātes, pacientu tiesību jautājumos gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem, tādejādi esot pirmā šāda organizācija Latvijā.

Rīga, 28.marts, LETA.
Liene Šulce-Rēvele un Ingrīda Circene/ Foto: Renāte Briede/ LETA

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Tā saskarsme nav vispār!!! Ar steigu ir jādara kaut kas lietas labā!!!

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Ja vēlaties atgūt ādas mitrumu, maigumu un starojumu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi paradumi un kosmētikas līdzekļi palīdz atjaunot ūdens balansu un pasargāt ādu no pirmajām novecošanās pazīmēm. 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Saskaņā ar Ājurvēdu viss sastāv no pieciem pamatelementiem: ētera, gaisa, ūdens, uguns un zemes. Katrā cilvēkā dominē viens vai divi pamatelementi, kuri nosaka cilvēka došu jeb konstitūciju.

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Riņķa ziede" piedāvāja izmēģināt ziedi, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Ziedes sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas – cūku tauki, gī sviests, egļu sveķi un bišu vasks –, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvā izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes. 

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt tonējošu un dabiska iedeguma eļļu sejai un ķermenim ar burkānu un smiltsērkšķu eļļām.

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicina lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. Piesakies testam un pārliecinies, kā šie produkti darbojas praksē! 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Uzmanību, topošās māmiņas! Jūsu lēmums par nabassaites asins cilmes šūnu saglabāšanu ir ļoti svarīgs gaidāmā bērniņa dzīvē! Uzziniet vairāk, lai izdarītu pārdomātu izvēli!

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Lai atgūtu vai saglabātu muskuļu masu un muskuļu spēku, ir nepieciešamas olbaltumvielas. Ja ar ikdienas uzturu neizdodas uzņemt visu nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu, tad veselības aprūpes speciālists var rekomendēt papildus lietot Nutridrink. Jānorāda, ka šobrīd medicīniskais papilduzturs tiek kompensēts ar ārsta nosūtījumu.