medicine.lv skaitļos

Lietotāji online212
Aktīvie uzņēmumi12811
Nozares raksti12234
Ekspertu atbildes21477
Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda

Ar katru gadu arvien vairāk cilvēku vēršas pēc konsultācijām Pacientu ombudā, jo cilvēki kļūst aktīvāki un vairāk zina par iespējām un tiesībām, turklāt arī mediķi arvien vairāk konsultējas ar šo institūciju, preses konferencē pastāstīja Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele.

"Pacientu ombuds ir daudz paveicis šajos trīs gados. Ir pozitīva pieredze ar sadarbības partneriem un, protams, ikdienas darbā ar pacientiem. Veselības aprūpes sistēmas kvalitātes uzlabošanā nākas saskarties ar daudzām grūtībām, bet uzskatām, ka līdz šim darbība ir bijusi veiksmīga. Redzam arī daudz sadarbības iespēju ar citām organizācijām. Galvenais mērķis ir pēc iespējas vairāk palīdzēt pacientam. Pacientu ombuda dibināšanas mērķis bija atslēga uz sadarbību, kopīgu viedokļu meklēšana. Bez šaubām, vieglāk būtu vienkārši nostāties opozīcijā, tikai kritizēt, taču grūtāk, bet arī daudz svarīgāk ir meklēt sapratni, risinājumus un atbalstīt gan pacientu, gan arī mediķus, lai kvalitāte būtu ar vien labāka," norādīja Liene Šulce-Rēvele.

Savu viedokli izteica LR Veselības ministre Ingrīda Circene: "Veselības aprūpe - slimu cilvēku ārstēšana - ir ļoti jūtīga joma. Tajā brīdī, kad esam saslimuši, ceram saņemt no ārsta ne tikai kvalificētu ārstēšanu, bet arī saprotamu, skaidru un iejūtīgu informāciju, kas tiek darīts, kādas ir atveseļošanās prognozes un kas notiks tālāk. Veiktās pacientu aptaujas ir skaidra atgriezeniskā saite veselības aprūpes pieejamībai un kvalitātei visplašākajā nozīmē. Tādēļ ir gandarījums, ka Pacientu ombuds saņem arī daudz labu vārdu no pacientiem par saņemto veselības aprūpi. Vienlaikus, strādājot ar topošajiem mediķiem gan koledžās, gan universitātēs, jāstiprina ārstniecības personu zināšanas psiholoģijā un savstarpējā komunikācijā, kas mazinātu iespējamās nesaprašanās vai pārpratumus".

Nacionālā Veselības dienesta direktors Māris Taube uzsvēra: "Lai nodrošinātu atgriezenisko saiti ar pacientiem, gan medicīnas iestādes, gan organizācijas var sadarboties ar Pacientu ombudu. Šobrīd kopā ar Pacientu ombudu ir uzsākta aptauja par e-veselības pakalpojumiem, aktuāla tēma ir arī ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis. Nacionālajā veselības dienestā, kā organizācijā, kurai uzticas, vēršas pacienti ar dažādiem jautājumiem. Priecājos, ka mums ir sadarbība ar Pacientu ombudu, lai varētu veiksmīgāk risināt konkrētos gadījumus."

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Viesturs Boka: "Sākumā varbūt bija vērojama opozīcija no mediķu puses saistībā ar pacientu tiesībām, bet mēs nevaram tās ignorēt. Savukārt pacientiem ir jāsaprot, ka tiesības ir lielā mērā saistītas arī ar pienākumiem. Ārstniecība ir svaru kauss – no vienas puses ir pacients ar savām tiesībām un pienākumiem, no otras puses mediķi. Ir jāmācās sadarboties, ievērojot savus pienākumus. Ir svarīgs arī izskaidrošanas darbs, lai saprastu savus pienākumus. Ja runājam par pētījumiem, tad svarīgi, ka Pacientu ombuds ir strādājis ar esošajiem pacientiem, un ir atšķirība – uzdot jautājumu veselam vai slimam cilvēkam. Naudas trūkums nevar būt par iemeslu sliktai attieksmei pret pacientu, tādēļ mums ir svarīga sadarbība ar Pacientu ombudu.

Vidzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Ingūna Liepa informēja: "Ar Pacientu ombudu sadarbojamies kopš 2010.gada marta. Ņemot vērā to, ka slimnīcai ļoti svarīgs ir pacientu viedoklis, aktīvi tiek veidotas un izplatītas aptaujas anketas, kur tiek iesaistīti arī augstskolu studenti. Lielāko daļu no šīm aptaujām realizē Pacientu ombuds. Pēc atskaitēm varam spriest par aktuālo, kas noticis. Ar šo informāciju tiek iepazīstināts medicīniskais personāls. Pamatojoties uz šo informāciju, tiek veikti uzlabojumi, un atsevišķi gadījumi tiek vispārināti, lai uzlabotu visu sistēmu kopumā. Medicīnas personālam ir jābūt arī kā psihologam, lai strādātu ar pacientu, viņu mierinot un ievirzot pareizajā gultnē sarunas. Pacientu ombuds palīdz uzlabot šīs saskarsmes kvalitāti ar individuālo spēļu, saskarsmes semināru, izspēlēto situāciju palīdzību. Piekrītu Pacientu ombuda teiktajam, ka viena no veselības aprūpes prioritātēm ir kvalitātes kritēriji - kur viens no pirmajiem punktiem ir spēja iejusties pacienta ādā un, protams, nevar aizmirst arī par pacientu pienākumiem".

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anda Čakša uzskata: "Cieņa, līdzcietība un mīlestība pret dzīvību un slimo bērnu, profesionālisms, godprātība, taisnīgums un koleģialitāte ir vērtības, kas raksturo Bērnu slimnīcu. Arī cieša saikne un sadarbība ar pacientiem un viņu vecākiem nenoliedzami ir prioritāra veiksmīga ārstniecības un aprūpes procesa nodrošināšanā, sekmējot ātrāku atveseļošanos. Pacientu ombuds ir viens no kanāliem, ar kura palīdzību varam šo saikni pilnveidot, uzklausot ne tikai ierosinājumus un pozitīvās atsauksmes, bet ņemot vērā arī izteikto kritiku, pilnveidot komunkāciju, rast jaunus risinājumus, tādejādi kļūt vēl labākiem".

Bērnu slimnīcas fonda projektu vadītāja Auce Auškāpa: "Prieks, ka Bērnu slimnīcas fondam ir sadarbība ar Pacientu ombudu. Jau līdz šim ir atrisināta virkne jautājumu un iezīmēti arī daudzi jautājumi, ko Pacientu ombuds ir gatavs mērķtiecīgi attīstīt nākotnē. Lielais mērķis ir risināt tieši nepilngadīgo pacientu tiesības. Otrs lielais mērķis ir pacientu vecāku izglītošana tiesību un pienākumu jautājumos, izmatojot dažādus informatīvos materiālus. Arī šo jautājumu risināšanā notiks sadarbība ar Pacientu ombudu".

Pacientu ombuda galvenais darbības mērķis ir veicināt kvalitatīvu veselības aprūpi, kurā primāras ir pacientu vajadzības pēc efektīvas, savlaicīgas palīdzības, atklātas un objektīvas informācijas, veselību veicinošām aktivitātēm, un kurā pacients un ārstniecības personas ir sadarbības partneri.

Informāciju sagatavoja Dace Līkanse, Pacientu ombuda biroja vadītāja
Foto: LETA

Plašāk skatieties LTV Ziņu dienesta sagatavotajā sižetā

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvāja izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes.

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

Medicine.lv redakcija sadarbībā ar veselības produktu un wellness zīmolu Coral Club piedāvā testēt B-Prime Direct - B grupas vitamīnu kompleksu, kas ir mūsdienīgs risinājums tiem, kuri dzīvo straujā tempā. 

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt mitrinošu un barojošu šī nilotika sviesta krēmu sausai ādai – krēmu sejai, rokām, pēdām, visam ķermenim, saulē apdegušai ādai.

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvāja izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Preparāts "Epsorin": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Preparāts

Epsorīns ir dabīgs, augstākās kvalitātes ekstrakts no jauniem, nepārkaulotiem savvaļas ziemeļbriežu ragiem – pantiem. Ziemeļbriežu panti ir asinsrades orgāns, kas adaptējas bargajiem Arktikas apstākļiem, tādēļ no tiem ražotajam ekstraktam piemīt unikāls bioloģiskais potenciāls. 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu bankas misija ir vienkārša – palīdzēt ģimenēm piekļūt modernākajām medicīnas metodēm, kas pieejamas jau šodien, un tām, kas tiks radītas nākotnē, saglabājot nabassaites asinis un audus. Šī ir vienreizēja iespēja – tikai dzimšanas brīdī.