medicine.lv skaitļos

Lietotāji online121
Aktīvie uzņēmumi12699
Nozares raksti12054
Ekspertu atbildes21477
Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda

Ar katru gadu arvien vairāk cilvēku vēršas pēc konsultācijām Pacientu ombudā, jo cilvēki kļūst aktīvāki un vairāk zina par iespējām un tiesībām, turklāt arī mediķi arvien vairāk konsultējas ar šo institūciju, preses konferencē pastāstīja Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele.

"Pacientu ombuds ir daudz paveicis šajos trīs gados. Ir pozitīva pieredze ar sadarbības partneriem un, protams, ikdienas darbā ar pacientiem. Veselības aprūpes sistēmas kvalitātes uzlabošanā nākas saskarties ar daudzām grūtībām, bet uzskatām, ka līdz šim darbība ir bijusi veiksmīga. Redzam arī daudz sadarbības iespēju ar citām organizācijām. Galvenais mērķis ir pēc iespējas vairāk palīdzēt pacientam. Pacientu ombuda dibināšanas mērķis bija atslēga uz sadarbību, kopīgu viedokļu meklēšana. Bez šaubām, vieglāk būtu vienkārši nostāties opozīcijā, tikai kritizēt, taču grūtāk, bet arī daudz svarīgāk ir meklēt sapratni, risinājumus un atbalstīt gan pacientu, gan arī mediķus, lai kvalitāte būtu ar vien labāka," norādīja Liene Šulce-Rēvele.

Savu viedokli izteica LR Veselības ministre Ingrīda Circene: "Veselības aprūpe - slimu cilvēku ārstēšana - ir ļoti jūtīga joma. Tajā brīdī, kad esam saslimuši, ceram saņemt no ārsta ne tikai kvalificētu ārstēšanu, bet arī saprotamu, skaidru un iejūtīgu informāciju, kas tiek darīts, kādas ir atveseļošanās prognozes un kas notiks tālāk. Veiktās pacientu aptaujas ir skaidra atgriezeniskā saite veselības aprūpes pieejamībai un kvalitātei visplašākajā nozīmē. Tādēļ ir gandarījums, ka Pacientu ombuds saņem arī daudz labu vārdu no pacientiem par saņemto veselības aprūpi. Vienlaikus, strādājot ar topošajiem mediķiem gan koledžās, gan universitātēs, jāstiprina ārstniecības personu zināšanas psiholoģijā un savstarpējā komunikācijā, kas mazinātu iespējamās nesaprašanās vai pārpratumus".

Nacionālā Veselības dienesta direktors Māris Taube uzsvēra: "Lai nodrošinātu atgriezenisko saiti ar pacientiem, gan medicīnas iestādes, gan organizācijas var sadarboties ar Pacientu ombudu. Šobrīd kopā ar Pacientu ombudu ir uzsākta aptauja par e-veselības pakalpojumiem, aktuāla tēma ir arī ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis. Nacionālajā veselības dienestā, kā organizācijā, kurai uzticas, vēršas pacienti ar dažādiem jautājumiem. Priecājos, ka mums ir sadarbība ar Pacientu ombudu, lai varētu veiksmīgāk risināt konkrētos gadījumus."

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Viesturs Boka: "Sākumā varbūt bija vērojama opozīcija no mediķu puses saistībā ar pacientu tiesībām, bet mēs nevaram tās ignorēt. Savukārt pacientiem ir jāsaprot, ka tiesības ir lielā mērā saistītas arī ar pienākumiem. Ārstniecība ir svaru kauss – no vienas puses ir pacients ar savām tiesībām un pienākumiem, no otras puses mediķi. Ir jāmācās sadarboties, ievērojot savus pienākumus. Ir svarīgs arī izskaidrošanas darbs, lai saprastu savus pienākumus. Ja runājam par pētījumiem, tad svarīgi, ka Pacientu ombuds ir strādājis ar esošajiem pacientiem, un ir atšķirība – uzdot jautājumu veselam vai slimam cilvēkam. Naudas trūkums nevar būt par iemeslu sliktai attieksmei pret pacientu, tādēļ mums ir svarīga sadarbība ar Pacientu ombudu.

Vidzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Ingūna Liepa informēja: "Ar Pacientu ombudu sadarbojamies kopš 2010.gada marta. Ņemot vērā to, ka slimnīcai ļoti svarīgs ir pacientu viedoklis, aktīvi tiek veidotas un izplatītas aptaujas anketas, kur tiek iesaistīti arī augstskolu studenti. Lielāko daļu no šīm aptaujām realizē Pacientu ombuds. Pēc atskaitēm varam spriest par aktuālo, kas noticis. Ar šo informāciju tiek iepazīstināts medicīniskais personāls. Pamatojoties uz šo informāciju, tiek veikti uzlabojumi, un atsevišķi gadījumi tiek vispārināti, lai uzlabotu visu sistēmu kopumā. Medicīnas personālam ir jābūt arī kā psihologam, lai strādātu ar pacientu, viņu mierinot un ievirzot pareizajā gultnē sarunas. Pacientu ombuds palīdz uzlabot šīs saskarsmes kvalitāti ar individuālo spēļu, saskarsmes semināru, izspēlēto situāciju palīdzību. Piekrītu Pacientu ombuda teiktajam, ka viena no veselības aprūpes prioritātēm ir kvalitātes kritēriji - kur viens no pirmajiem punktiem ir spēja iejusties pacienta ādā un, protams, nevar aizmirst arī par pacientu pienākumiem".

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anda Čakša uzskata: "Cieņa, līdzcietība un mīlestība pret dzīvību un slimo bērnu, profesionālisms, godprātība, taisnīgums un koleģialitāte ir vērtības, kas raksturo Bērnu slimnīcu. Arī cieša saikne un sadarbība ar pacientiem un viņu vecākiem nenoliedzami ir prioritāra veiksmīga ārstniecības un aprūpes procesa nodrošināšanā, sekmējot ātrāku atveseļošanos. Pacientu ombuds ir viens no kanāliem, ar kura palīdzību varam šo saikni pilnveidot, uzklausot ne tikai ierosinājumus un pozitīvās atsauksmes, bet ņemot vērā arī izteikto kritiku, pilnveidot komunkāciju, rast jaunus risinājumus, tādejādi kļūt vēl labākiem".

Bērnu slimnīcas fonda projektu vadītāja Auce Auškāpa: "Prieks, ka Bērnu slimnīcas fondam ir sadarbība ar Pacientu ombudu. Jau līdz šim ir atrisināta virkne jautājumu un iezīmēti arī daudzi jautājumi, ko Pacientu ombuds ir gatavs mērķtiecīgi attīstīt nākotnē. Lielais mērķis ir risināt tieši nepilngadīgo pacientu tiesības. Otrs lielais mērķis ir pacientu vecāku izglītošana tiesību un pienākumu jautājumos, izmatojot dažādus informatīvos materiālus. Arī šo jautājumu risināšanā notiks sadarbība ar Pacientu ombudu".

Pacientu ombuda galvenais darbības mērķis ir veicināt kvalitatīvu veselības aprūpi, kurā primāras ir pacientu vajadzības pēc efektīvas, savlaicīgas palīdzības, atklātas un objektīvas informācijas, veselību veicinošām aktivitātēm, un kurā pacients un ārstniecības personas ir sadarbības partneri.

Informāciju sagatavoja Dace Līkanse, Pacientu ombuda biroja vadītāja
Foto: LETA

Plašāk skatieties LTV Ziņu dienesta sagatavotajā sižetā

Banner 280x280
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 23.11.2017 14:20
    Piekrītu!
  • 23.11.2017 14:20
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 23.11.2017 14:20
    Piekrītu!
  • 23.11.2017 14:20
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 23.11.2017 14:20
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 06.06.2017 14:57
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 06.06.2017 14:57
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 06.06.2017 14:57
    Piekrītu!
  • 06.06.2017 14:57
    Piekrītu!
  • 06.06.2017 14:57
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 06.06.2017 14:57
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)

Nedēļas tēma

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija ir viens no biežākajiem veselības traucējumiem, ko izraisa dzelzs deficīts organismā. Lai gan dzelzs piedevas ir efektīvs veids, kā atjaunot dzelzs līmeni asinīs, daudziem cilvēkiem tās izraisa nepatīkamas blakusparādības. Vai spirulīna var būt efektīvs atbalsts cīņā pret anēmiju?

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!