medicine.lv skaitļos

Lietotāji online336
Aktīvie uzņēmumi12809
Nozares raksti12206
Ekspertu atbildes21477
Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem

Pacienti pagājušā gadā visvairāk sūdzējušies par medicīnisko pakalpojumu kvalitāti ārstniecības iestādēs un saskarsmi ar mediķiem, liecina Pacientu ombuda apkopotā informācija. Lai gan nedaudz vairāk kā puse aptaujāto pacientu situāciju slimnīcās vērtējuši kā labu, turpat piektā daļa tomēr nav apmierināti ar stacionāros sniegtajiem pakalpojumiem, raksta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Pacientus neapmierina fakts, ka nav pieejas medicīniskai dokumentācijai, piemēram, nav iespējams saņemt pacientu karšu kopijas. Ievērojams skaits sūdzību saņemts arī par kompensējamo medikamentu sistēmu, īpaši jaunajām izmaiņām, kuras stājušās spēkā no šā gada. Pacientu ombuds solījis nākt klajā ar ziņojumu, jo paudis viedokli, ka jaunā sistēma nav pacientu tiesībām atbilstoša.

Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce Rēvele stāsta: pozitīvi vērtējams fakts, ka cilvēki kļūst arvien aktīvāki un, zinot savas tiesības, vēršas ombudā, konsultējoties vai lūdzot palīdzību problēmsituāciju gadījumā. 2011.gadā pacientiem sniegtas 650 konsultācijas, no kurām lielākā daļa bijusi ar sūdzību raksturu – 63%. Pēdējā laikā pieaug arī mediķu skaits, kuri vēlas konsultācijas, jo 18% gadījumu konsultēts medicīniskais personāls. "Mediķi meklē palīdzību, jo dažreiz nesaprotas ar pacientu vai viņa tuviniekiem, nezina, kā rīkoties dažādās situācijās," laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" klāsta L. Šulce Rēvele.

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus lielākā daļa pacientu sūdzību (arī mediķu) ir par saskarsmes un komunikācijas problēmām, tāpēc kā viens no visbiežāk ombuda izmantotajiem paņēmieniem jeb risinājumiem ir meditācija – kopīgas sarunas veicināšana ar pacientiem un mediķiem. "Pacientiem daudzos gadījumos pietiek ar atvainošanos no medicīnas personāla, ne visi ir ieinteresēti sūdzēt tiesā vai pieprasīt kompensāciju naudas veidā," skaidro L. Šulce Rēvele. Otra lielākā daļa sūdzību ir par medicīnisko kvalitāti, tomēr šādas sūdzības izvērtēšanai tiek nodotas Veselības inspekcijai, kas ir tiesīga izmeklēt tieši pacientam veiktās ārstēšanas izpēti.

Ombuds uzskaita arī citas būtiskas problēmas, par kurām ziņojuši pacienti: informācijas sniegšana par veselības aprūpes jautājumiem, pacientu tiesības, pakalpojumu pieejamība, ģimenes ārstu darbs, sniegto pakalpojumu izmaksas un cenas, medicīniskā dokumentācija, veselības apdrošināšana, invaliditāte un kompensējamie medikamenti. L. ŠulceRēvele atzīst, ka par kompensējamiem medikamentiem saņemts daudz sūdzību, īpaši par pēdējām izmaiņām šajā sistēmā, kas ir spēkā no šā gada. Pacientu ombuds atzinis, ka ar šo sistēmu ir problēmas, un ombuds gatavojas sniegt arī savu atzinumu.

Pērn Pacientu ombuds saņēmis arī pozitīvas atsauksmes no pacientiem – visbiežāk tās saņemtas par Vidzemes slimnīcu (57%), kam seko Rīgas Austrumu slimnīca (16%) un Bērnu slimnīca (10%). Labi vārdi teikti arī par Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu, ģimenes ārstiem, feldšeriem, Maltas poliklīniku un P. Stradiņa slimnīcu.

Ombuds pērn veicis 2500 stacionāro pacientu aptauju lielākajās slimnīcās, un, kā atzina L. Šulce Rēvele, iznākums bijis pat pārsteidzoši labs – 51% pacientu slimnīcās sniegto pakalpojumu kvalitāti vērtē kā labu. Savukārt trešdaļa pacientu to vērtē kā vidēju, bet 17% - negatīvi. Pagaidām gan apkopoti tikai vispārējie dati, taču drīzumā aptaujas rezultāti būs pieejami detalizēti un varēs izlasīt, kā pacienti vērtē, piemēram, ēdināšanu katrā slimnīcā, norāda laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Kopumā sliktāk nekā citi kritēriji aptaujā novērtēta medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informēšana par sagaidāmajiem izdevumiem, kā arī pakalpojumu cenas. Pacientiem nereti ir pārsteigums, saņemot rēķinu, izrakstoties no slimnīcas, tas nozīmē, ka viņiem nav izskaidrots, cik kas maksā un cik būs jāmaksā. Vērtējot ārstējošā ārsta attieksmi, pacienti norādīja, ka mediķi ir uzmanīgi un ieklausās slimniekos, bet ne vienmēr izskaidro iespējamos blakusefektus, ne vienmēr sniedz pietiekamu informāciju par saslimšanu, arī ārstēšanas gaita dažreiz netiek izskaidrota pacientam saprotamā veidā.

Liene Šulce Rēvele/ Foto: LETA

Banner 280x280

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Mediķi ir profesionāļi savā jomā - nav vietas pārmetumiem, jo viņi dara savu darbu pēc labākās sirdsapziņas. Ja kādreiz atburkšķ ne tā - vienmēr nevar būt laba oma un visu laiku staigāt ar smaidu sejā.
  • 23.11.2017 14:20
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?
  • 06.06.2017 14:57
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Ja vēlaties atgūt ādas mitrumu, maigumu un starojumu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi paradumi un kosmētikas līdzekļi palīdz atjaunot ūdens balansu un pasargāt ādu no pirmajām novecošanās pazīmēm. 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Saskaņā ar Ājurvēdu viss sastāv no pieciem pamatelementiem: ētera, gaisa, ūdens, uguns un zemes. Katrā cilvēkā dominē viens vai divi pamatelementi, kuri nosaka cilvēka došu jeb konstitūciju.

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Riņķa ziede" piedāvāja izmēģināt ziedi, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Ziedes sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas – cūku tauki, gī sviests, egļu sveķi un bišu vasks –, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvā izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes. 

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Testa rezultāti: tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt tonējošu un dabiska iedeguma eļļu sejai un ķermenim ar burkānu un smiltsērkšķu eļļām.

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicina lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. Piesakies testam un pārliecinies, kā šie produkti darbojas praksē! 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Cilmes šūnu banka: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Uzmanību, topošās māmiņas! Jūsu lēmums par nabassaites asins cilmes šūnu saglabāšanu ir ļoti svarīgs gaidāmā bērniņa dzīvē! Uzziniet vairāk, lai izdarītu pārdomātu izvēli!

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Nutricia medicīniskais papilduzturs – Nutridrink: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Lai atgūtu vai saglabātu muskuļu masu un muskuļu spēku, ir nepieciešamas olbaltumvielas. Ja ar ikdienas uzturu neizdodas uzņemt visu nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu, tad veselības aprūpes speciālists var rekomendēt papildus lietot Nutridrink. Jānorāda, ka šobrīd medicīniskais papilduzturs tiek kompensēts ar ārsta nosūtījumu.