medicine.lv skaitļos

Lietotāji online161
Aktīvie uzņēmumi12699
Nozares raksti12054
Ekspertu atbildes21477
Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem

Pacienti pagājušā gadā visvairāk sūdzējušies par medicīnisko pakalpojumu kvalitāti ārstniecības iestādēs un saskarsmi ar mediķiem, liecina Pacientu ombuda apkopotā informācija. Lai gan nedaudz vairāk kā puse aptaujāto pacientu situāciju slimnīcās vērtējuši kā labu, turpat piektā daļa tomēr nav apmierināti ar stacionāros sniegtajiem pakalpojumiem, raksta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Pacientus neapmierina fakts, ka nav pieejas medicīniskai dokumentācijai, piemēram, nav iespējams saņemt pacientu karšu kopijas. Ievērojams skaits sūdzību saņemts arī par kompensējamo medikamentu sistēmu, īpaši jaunajām izmaiņām, kuras stājušās spēkā no šā gada. Pacientu ombuds solījis nākt klajā ar ziņojumu, jo paudis viedokli, ka jaunā sistēma nav pacientu tiesībām atbilstoša.

Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce Rēvele stāsta: pozitīvi vērtējams fakts, ka cilvēki kļūst arvien aktīvāki un, zinot savas tiesības, vēršas ombudā, konsultējoties vai lūdzot palīdzību problēmsituāciju gadījumā. 2011.gadā pacientiem sniegtas 650 konsultācijas, no kurām lielākā daļa bijusi ar sūdzību raksturu – 63%. Pēdējā laikā pieaug arī mediķu skaits, kuri vēlas konsultācijas, jo 18% gadījumu konsultēts medicīniskais personāls. "Mediķi meklē palīdzību, jo dažreiz nesaprotas ar pacientu vai viņa tuviniekiem, nezina, kā rīkoties dažādās situācijās," laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" klāsta L. Šulce Rēvele.

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus lielākā daļa pacientu sūdzību (arī mediķu) ir par saskarsmes un komunikācijas problēmām, tāpēc kā viens no visbiežāk ombuda izmantotajiem paņēmieniem jeb risinājumiem ir meditācija – kopīgas sarunas veicināšana ar pacientiem un mediķiem. "Pacientiem daudzos gadījumos pietiek ar atvainošanos no medicīnas personāla, ne visi ir ieinteresēti sūdzēt tiesā vai pieprasīt kompensāciju naudas veidā," skaidro L. Šulce Rēvele. Otra lielākā daļa sūdzību ir par medicīnisko kvalitāti, tomēr šādas sūdzības izvērtēšanai tiek nodotas Veselības inspekcijai, kas ir tiesīga izmeklēt tieši pacientam veiktās ārstēšanas izpēti.

Ombuds uzskaita arī citas būtiskas problēmas, par kurām ziņojuši pacienti: informācijas sniegšana par veselības aprūpes jautājumiem, pacientu tiesības, pakalpojumu pieejamība, ģimenes ārstu darbs, sniegto pakalpojumu izmaksas un cenas, medicīniskā dokumentācija, veselības apdrošināšana, invaliditāte un kompensējamie medikamenti. L. ŠulceRēvele atzīst, ka par kompensējamiem medikamentiem saņemts daudz sūdzību, īpaši par pēdējām izmaiņām šajā sistēmā, kas ir spēkā no šā gada. Pacientu ombuds atzinis, ka ar šo sistēmu ir problēmas, un ombuds gatavojas sniegt arī savu atzinumu.

Pērn Pacientu ombuds saņēmis arī pozitīvas atsauksmes no pacientiem – visbiežāk tās saņemtas par Vidzemes slimnīcu (57%), kam seko Rīgas Austrumu slimnīca (16%) un Bērnu slimnīca (10%). Labi vārdi teikti arī par Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu, ģimenes ārstiem, feldšeriem, Maltas poliklīniku un P. Stradiņa slimnīcu.

Ombuds pērn veicis 2500 stacionāro pacientu aptauju lielākajās slimnīcās, un, kā atzina L. Šulce Rēvele, iznākums bijis pat pārsteidzoši labs – 51% pacientu slimnīcās sniegto pakalpojumu kvalitāti vērtē kā labu. Savukārt trešdaļa pacientu to vērtē kā vidēju, bet 17% - negatīvi. Pagaidām gan apkopoti tikai vispārējie dati, taču drīzumā aptaujas rezultāti būs pieejami detalizēti un varēs izlasīt, kā pacienti vērtē, piemēram, ēdināšanu katrā slimnīcā, norāda laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Kopumā sliktāk nekā citi kritēriji aptaujā novērtēta medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informēšana par sagaidāmajiem izdevumiem, kā arī pakalpojumu cenas. Pacientiem nereti ir pārsteigums, saņemot rēķinu, izrakstoties no slimnīcas, tas nozīmē, ka viņiem nav izskaidrots, cik kas maksā un cik būs jāmaksā. Vērtējot ārstējošā ārsta attieksmi, pacienti norādīja, ka mediķi ir uzmanīgi un ieklausās slimniekos, bet ne vienmēr izskaidro iespējamos blakusefektus, ne vienmēr sniedz pietiekamu informāciju par saslimšanu, arī ārstēšanas gaita dažreiz netiek izskaidrota pacientam saprotamā veidā.

Liene Šulce Rēvele/ Foto: LETA

Banner 280x280
Banner 280x280

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Mediķi ir profesionāļi savā jomā - nav vietas pārmetumiem, jo viņi dara savu darbu pēc labākās sirdsapziņas. Ja kādreiz atburkšķ ne tā - vienmēr nevar būt laba oma un visu laiku staigāt ar smaidu sejā.
  • 23.11.2017 14:20
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?
  • 06.06.2017 14:57
    Mediķi ir profesionāļi savā jomā - nav vietas pārmetumiem, jo viņi dara savu darbu pēc labākās sirdsapziņas. Ja kādreiz atburkšķ ne tā - vienmēr nevar būt laba oma un visu laiku staigāt ar smaidu sejā.
  • 06.06.2017 14:57
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?

Nedēļas tēma

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija ir viens no biežākajiem veselības traucējumiem, ko izraisa dzelzs deficīts organismā. Lai gan dzelzs piedevas ir efektīvs veids, kā atjaunot dzelzs līmeni asinīs, daudziem cilvēkiem tās izraisa nepatīkamas blakusparādības. Vai spirulīna var būt efektīvs atbalsts cīņā pret anēmiju?

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!