medicine.lv skaitļos

Lietotāji online164
Aktīvie uzņēmumi12829
Nozares raksti12149
Ekspertu atbildes21477
Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem

Pacienti pagājušā gadā visvairāk sūdzējušies par medicīnisko pakalpojumu kvalitāti ārstniecības iestādēs un saskarsmi ar mediķiem, liecina Pacientu ombuda apkopotā informācija. Lai gan nedaudz vairāk kā puse aptaujāto pacientu situāciju slimnīcās vērtējuši kā labu, turpat piektā daļa tomēr nav apmierināti ar stacionāros sniegtajiem pakalpojumiem, raksta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Pacientus neapmierina fakts, ka nav pieejas medicīniskai dokumentācijai, piemēram, nav iespējams saņemt pacientu karšu kopijas. Ievērojams skaits sūdzību saņemts arī par kompensējamo medikamentu sistēmu, īpaši jaunajām izmaiņām, kuras stājušās spēkā no šā gada. Pacientu ombuds solījis nākt klajā ar ziņojumu, jo paudis viedokli, ka jaunā sistēma nav pacientu tiesībām atbilstoša.

Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce Rēvele stāsta: pozitīvi vērtējams fakts, ka cilvēki kļūst arvien aktīvāki un, zinot savas tiesības, vēršas ombudā, konsultējoties vai lūdzot palīdzību problēmsituāciju gadījumā. 2011.gadā pacientiem sniegtas 650 konsultācijas, no kurām lielākā daļa bijusi ar sūdzību raksturu – 63%. Pēdējā laikā pieaug arī mediķu skaits, kuri vēlas konsultācijas, jo 18% gadījumu konsultēts medicīniskais personāls. "Mediķi meklē palīdzību, jo dažreiz nesaprotas ar pacientu vai viņa tuviniekiem, nezina, kā rīkoties dažādās situācijās," laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" klāsta L. Šulce Rēvele.

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus lielākā daļa pacientu sūdzību (arī mediķu) ir par saskarsmes un komunikācijas problēmām, tāpēc kā viens no visbiežāk ombuda izmantotajiem paņēmieniem jeb risinājumiem ir meditācija – kopīgas sarunas veicināšana ar pacientiem un mediķiem. "Pacientiem daudzos gadījumos pietiek ar atvainošanos no medicīnas personāla, ne visi ir ieinteresēti sūdzēt tiesā vai pieprasīt kompensāciju naudas veidā," skaidro L. Šulce Rēvele. Otra lielākā daļa sūdzību ir par medicīnisko kvalitāti, tomēr šādas sūdzības izvērtēšanai tiek nodotas Veselības inspekcijai, kas ir tiesīga izmeklēt tieši pacientam veiktās ārstēšanas izpēti.

Ombuds uzskaita arī citas būtiskas problēmas, par kurām ziņojuši pacienti: informācijas sniegšana par veselības aprūpes jautājumiem, pacientu tiesības, pakalpojumu pieejamība, ģimenes ārstu darbs, sniegto pakalpojumu izmaksas un cenas, medicīniskā dokumentācija, veselības apdrošināšana, invaliditāte un kompensējamie medikamenti. L. ŠulceRēvele atzīst, ka par kompensējamiem medikamentiem saņemts daudz sūdzību, īpaši par pēdējām izmaiņām šajā sistēmā, kas ir spēkā no šā gada. Pacientu ombuds atzinis, ka ar šo sistēmu ir problēmas, un ombuds gatavojas sniegt arī savu atzinumu.

Pērn Pacientu ombuds saņēmis arī pozitīvas atsauksmes no pacientiem – visbiežāk tās saņemtas par Vidzemes slimnīcu (57%), kam seko Rīgas Austrumu slimnīca (16%) un Bērnu slimnīca (10%). Labi vārdi teikti arī par Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu, ģimenes ārstiem, feldšeriem, Maltas poliklīniku un P. Stradiņa slimnīcu.

Ombuds pērn veicis 2500 stacionāro pacientu aptauju lielākajās slimnīcās, un, kā atzina L. Šulce Rēvele, iznākums bijis pat pārsteidzoši labs – 51% pacientu slimnīcās sniegto pakalpojumu kvalitāti vērtē kā labu. Savukārt trešdaļa pacientu to vērtē kā vidēju, bet 17% - negatīvi. Pagaidām gan apkopoti tikai vispārējie dati, taču drīzumā aptaujas rezultāti būs pieejami detalizēti un varēs izlasīt, kā pacienti vērtē, piemēram, ēdināšanu katrā slimnīcā, norāda laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Kopumā sliktāk nekā citi kritēriji aptaujā novērtēta medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informēšana par sagaidāmajiem izdevumiem, kā arī pakalpojumu cenas. Pacientiem nereti ir pārsteigums, saņemot rēķinu, izrakstoties no slimnīcas, tas nozīmē, ka viņiem nav izskaidrots, cik kas maksā un cik būs jāmaksā. Vērtējot ārstējošā ārsta attieksmi, pacienti norādīja, ka mediķi ir uzmanīgi un ieklausās slimniekos, bet ne vienmēr izskaidro iespējamos blakusefektus, ne vienmēr sniedz pietiekamu informāciju par saslimšanu, arī ārstēšanas gaita dažreiz netiek izskaidrota pacientam saprotamā veidā.

Liene Šulce Rēvele/ Foto: LETA

Banner 280x280

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Mediķi ir profesionāļi savā jomā - nav vietas pārmetumiem, jo viņi dara savu darbu pēc labākās sirdsapziņas. Ja kādreiz atburkšķ ne tā - vienmēr nevar būt laba oma un visu laiku staigāt ar smaidu sejā.
  • 23.11.2017 14:20
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?
  • 06.06.2017 14:57
    Bet tās jau arī ir tās svarīgākās lietas, par ko sūdzēties - ja mani neapmierina mediķu profesionalitāte un komunikācija ar viņiem. Kādas gan citas sūdzības vēl?

Nedēļas tēma

Kāpēc miegs ir tik svarīgs skolēniem?

Kāpēc miegs ir tik svarīgs skolēniem?

Sākoties jaunajam mācību gadam, daudzas ģimenes saskaras ar jautājumu – kā palīdzēt bērnam no rīta savlaicīgi pamosties un nodrošināt kvalitatīvu miegu? Miegs bērniem un pusaudžiem ir īpaši nozīmīgs, jo tas ne tikai atjauno spēkus, bet arī stiprina imunitāti, uzlabo koncentrēšanās spējas un noskaņojumu.

Aktuālie piedāvājumi

21. gadsimta tendence: hronisks nogurums un nervu sistēmas pārslodze – ko ar to darīt? 

21. gadsimta tendence: hronisks nogurums un nervu sistēmas pārslodze – ko ar to darīt? 

Ja vēlaties to stiprināt, paaugstināt izturību pret stresu un atgūt iekšējās stabilitātes sajūtu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi ieradumi, uzturvielas un pieejas palīdz tikt galā ar spriedzi un atjaunot spēkus. 

Pētījumi apstiprina: ilgstoši ignorēts pat neliels dzirdes zudums palielina demences risku

Pētījumi apstiprina: ilgstoši ignorēts pat neliels dzirdes zudums palielina demences risku

Mūsdienās dzirdes problēmas skar arvien plašāku sabiedrības daļu – ne tikai seniorus, bet arī pusmūža cilvēkus un pat jauniešus. Vision Express dzirdes centri piedāvā Labas dzirdes abonementu – moderna pieeja, kas ļauj saņemt kvalitatīvus dzirdes aparātus un pilnu atbalsta pakalpojumu klāstu par pieejamu ikmēneša maksu.

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: SOMNIFORCE triple action – pamosties izgulējies!

Testa rezultāti: SOMNIFORCE triple action – pamosties izgulējies!

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas uzņēmumu SIA Forcemed piedāvāja testēt jaunu zīmolu un produktu – SOMNIFORCE triple action, kura aktīvās sastāvdaļas atbalsta centrālo nervu sistēmu un palīdz samazināt iemigšanai nepieciešamo laiku. 

Testa rezultāti: Jaunais LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai

Testa rezultāti: Jaunais LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA “SAGITUS” piedāvāja testam pavisam jaunu produktu vēdera labsajūtai – LIVEO complex. 

Tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt tonējošu un dabiska iedeguma eļļu sejai un ķermenim ar burkānu un smiltsērkšķu eļļām.

Testa rezultāti: SILMACHY sejas attīrītāji – efektīva un videi draudzīga ādas kopšana jutīgai un taukainai ādai

Testa rezultāti: SILMACHY sejas attīrītāji – efektīva un videi draudzīga ādas kopšana jutīgai un taukainai ādai

Jūlijā Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Silmachy remedies” piedāvāja testēt cietos sejas attīrītājus – rozā mālu sejas attīrītāju normālai un jutīgai ādai un attīrītāju ar tējas koka eļļu kombinētai un taukainai ādai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

“TZMO Fonds Kopā mainām pasauli”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

“TZMO Fonds Kopā mainām pasauli”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Ar brīnišķīgām emocijām un jauku kopā būšanu 5. un 6. jūnijā LFF Sporta un atpūtas bāzē ir noslēdzies jau 19 Seni Cup 2025 futbola turnīrs, kuru TZMO Fonds rīko cilvēkiem ar īpašām vajadzībām no visiem Latvijas valsts un pašvaldību sociālās aprūpes centriem, kā arī dienas centriem.

LU RMK NRC Vaivari: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

LU RMK NRC Vaivari: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Ceļš uz masiera profesiju sākas LU Rīgas Medicīnas koledžā. Te nākamie masieri apgūst zināšanas, ko papildina reāla prakse – NRC "Vaivari" klīnikā. Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari" ir vieta, kur cilvēki ne tikai atveseļojas, bet arī iedvesmo. Te ir vajadzīgi aizrautīgi speciālisti – tādi, kas izvēlas masāžu kā sirdslietu.