Cilvēki ar dzirdes un runas traucējumiem operatīvos dienestus varēs izsaukt ar īsziņu
Ar Latvijas Nedzirdīgo savienības palīdzību tika apzināta lielākā daļa vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku, bet pēc tam - izveidota datubāze, lai, saņemot īsziņu, 112 sakaru punkta dispečers uzreiz identificētu sūtītāju. Cilvēki, kuriem šis pakalpojums ir paredzēts, ir informēti, kas jāraksta īsziņā, lai, to saņemot, dienesti varētu atbilstoši reaģēt, pastāstīja Vetere.
Minētais pakalpojums ir paredzēts tikai cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kuri nevar piezvanīt un izstāstīt, kāda nelaime notikusi un kāda palīdzība nekavējoties nepieciešama. Saziņa ar īsziņu palīdzību notiek daudz lēnāk, jo dispečerēm ir jāprecizē informācija, tādēļ cilvēkiem bez valodas un dzirdes traucējumiem nav jāizmanto šis pakalpojums, jo operatīvos dienestus var izsaukt ar zvanu brīdī, kad palīdzība nepieciešama nekavējoties.
"Ikvienam ir jāsaprot, ka tieši tajā brīdī, kamēr tiek sniegta nenozīmīga informācija dispečeriem, iespējams, īsziņu sūta cilvēks, kurš savu saucienu pēc palīdzības nevar pateikt mutiski. Tādēļ ikviens tiek aicināts neizmantot ļaunprātīgi jaunizveidoto pakalpojumu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām," sacīja Vetere.
Rīga, 8.febr., LETA
Foto: Stock.XCHNG