medicine.lv skaitļos

Lietotāji online387
Aktīvie uzņēmumi12815
Nozares raksti1621
Ekspertu atbildes21477
Aptauja: lielākajai daļai iedzīvotāju iesmaržošanās ir neatņemams ikdienas rituāls, turklāt viņi neiebilst pret smaržu iegādi aptiekā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Aptauja: lielākajai daļai iedzīvotāju iesmaržošanās ir neatņemams ikdienas rituāls, turklāt viņi neiebilst pret smaržu iegādi aptiekā

Banner 280x280

Smaržas kā ikdienā, tā īpašos gadījumos lieto 92% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, no kuriem katrs piektais norāda, ka lieto tikai modē esošās smaržas un smaržas ar zināmu zīmolu. Tajā pašā laikā vairāk nekā trešā daļa Latvijas iedzīvotāju viena smaržu flakona iepakojumam ir gatavi tērēt tikai līdz 20 latiem. Šāda informācija iegūta aptieku tīkla „Ģimenes aptiekas” aptaujā par smaržu lietošanas paradumiem, kurā piedalījās 846 dažāda vecuma un dzimuma Latvijas iedzīvotāji.

No visiem smaržu mīļotājiem 70% respondentu tās lieto katru dienu, bet 14% aptaujāto norādīja, ka smaržas lieto darba dienās, kad jādodas uz darbu vai mācībām. Savukārt teju katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs iesmaržojas tikai īpašos gadījumos – svētku, pasākumu un ballīšu laikā.

Noskaidrots, ka 35% sieviešu un vīriešu smaržas lieto, lai kopumā justos pievilcīgāki un attiecīgi sievišķīgāk vai vīrišķīgāk. Nedaudz vairāk aptaujāto (38%) smaržas lieto, jo vienkārši patīk iesmaržošanās process, bet teju katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs iesmaržojas savas personības izcelšanas nolūkā vai arī tāpēc, ka tas ir ieradums (šādas atbildes sniedza attiecīgi 12% un 13% respondentu).

„Ģimenes aptiekas” aptaujā arī noskaidrojušas, ka nedaudz vairāk nekā trešdaļa (38%) aptaujāto vienam smaržu flakonam tērē 20 līdz 30 latu, savukārt aptuveni tikpat - 37% respondentu par tām gatavi maksāt tikai līdz 20 latiem. 30 līdz 40 latus par smaržām maksā 17% aptaujāto iedzīvotāju, bet 8% aptaujāto, iegādājoties smaržas, gatavi šķirties no summām, kas pārsniedz 40 latu.

Vispopulārākās smaržu iegādes vietas bijušas līdz šim tradicionālie kosmētikas un parfimērijas veikali (31%), bet teju katrs piektais Latvijas iedzīvotājs tās pērk lidostā vai iegādājas ceļojumu laikā ārzemēs. Savukārt gandrīz katrs desmitais aptaujātais smaržas iegādājas interneta veikalos, vai arī tās tiek saņemtas dāvanā.

Tā kā „Ģimenes aptiekas” pirmo reizi Latvijā ir uzsākušas smaržu tirdzniecību aptiekās, nosakot, ka aptieku klientiem tās būs pieejamas vismaz par 20% lētāk nekā lielākajās tirdzniecības vietās Latvijā, aptieku tīkls vēlējās arī noskaidrot, kā iedzīvotāji kopumā vērtē smaržu iegādi aptiekā.

Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju iespēju nopirkt smaržas aptiekā vērtē pozitīvi, bet katrs trešais norāda, ka tas ir nedaudz neierasti un pie šīs iespējas ir jāpierod. Taču 15% aptaujāto atzina, ka viņiem nav iebildumu pret smaržu tirdzniecību aptiekās, jo smaržu iegādes vietai neesot nozīmes - svarīgi, lai tās būtu kvalitatīvas un par pieejamām cenām. Turklāt 73% respondentu apstiprināja, ka aptieka kļūtu par ierastu vietu smaržu iegādei, ja tās varētu nopirkt par izdevīgāku cenu nekā citviet.

„Aptaujas rezultāti parāda, ka daļai Latvijas iedzīvotāju nav būtiski, kur iegādāties smaržas, taču ir liela nozīme to cenai un kvalitātei. Ja cilvēkiem līdz šim bijis jāizvēlas pirkt mazāk pazīstamas un iekārotas smaržas par zemāku cenu vai pasaulē iemīļotus smaržu aromātus par daudz augstāku cenu, tad mēs piedāvājam šo kārtību mainīt, jo aptiekās arī oriģinālās populāro zīmolu smaržas var iegādāties par pieejamākām cenām. Piemēram, ja tradicionālajās tirdzniecības vietās virkne smaržu maksā 25 līdz 35 latus, tad tie paši zīmoli aptiekā būs nopērkami par vismaz 20% lētāk, tādējādi sniedzot iespēju smaržas iegādāties arī tai trešdaļai Latvijas iedzīvotāju, kuri tām atļaujas tērēt tikai līdz 20 latiem,” stāsta „Ģimenes aptieku” direktors Ilgvars Ķipēns.

Izvērtējot atbildes, secināts, ka respondentu visiemīļotākais zīmols ir „Hugo Boss”, nākamie pēc popularitātes ir „Gucci”, „Chanel”, „Calvin Klein”, „Christian Dior”, „Elizabeth Arden” un citi. Izrādījies arī, ka viens no iecienītākajiem smaržu zīmoliem ir latviešu „Dzintars”. Turklāt lielāko daļu no šiem zīmoliem iespējams iegādāties arī „Ģimenes aptiekās”.

Nereti smaržas tiek pasniegtas arī kā dāvana, un aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk smaržas tiek dāvinātas dzimšanas un vārda dienās (33%), Ziemassvētkos (15%), Valentīna dienā (7%), kāzu jubilejās un citās gadadienās (7%). Teju katrs desmitais respondents norādīja, ka smaržas mēdzot dāvināt arī bez īpaša iemesla.

„Ģimenes aptieku” tīkls ir viens no vadošajiem zāļu mazumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā, un tas pieder „Hansa Pharma”. Uzņēmums dibināts 1995. gadā un ir viens no „Phoenix Group” uzņēmumiem, kas savukārt ir vislielākais medikamentu tirgotājs Eiropā. Patlaban „Ģimenes aptiekas” apvieno 53 aptiekas un 4 aptieku filiāles.

Patlaban smaržas ir nopērkamas jau 11 „Ģimenes aptiekās” visā Latvijā - Rīgā (t/c „Domina”, t/c „Spice”, t/c „Galerija Centrs”, t/c „Olimpia”, t/p „Alfa” un Skolas ielā 30), Valmierā, Ventspilī, Jelgavā, Liepājā un Jūrmalā. Zemāku cenu „Ģimenes aptiekas” spēj nodrošināt, pateicoties dalībai to uzņēmumu grupā, kuri veido vienu no Eiropas lielākajiem medikamentu tirgotājiem - „Phoenix Group”.


Lelde Sāre,
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Projektu vadītāja

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika pēdējos gados ir kļuvusi populāra, un veiktie pētījumi un testi nepārtraukti pēta to efektivitāti un drošību. Tāpat arī tiek vērtēta kolagēna produktu ietekme uz ādas elastību, mitrināšanu un grumbu samazināšanos.

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Pēc smagas operācijas un ilgstošas rehabilitācijas Roberto Meloni ir atkal vesels, bet atzīst, ka daudzus mēnešus esot bijis ļoti norūpējies, vai spēs atkal normāli staigāt. Roberto stāsta par savu pieredzi, lietojot Latvijā ražotu produktu – Epsorīnu.

Ergonomisks krēsls – kādu izvēlēties, lai nesāpētu mugura?

Ergonomisks krēsls – kādu izvēlēties, lai nesāpētu mugura?

Ja, ilgstoši sēžot, jums nogurst un sāp mugura, pievērsiet uzmanību, kādu krēslu ikdienā izmantojat. Situāciju var uzlabot, parasta krēsla vietā izvēloties ergonomisku krēslu. Uzzināsim vairāk par Bambach ® Saddle Seat ergonomiskajiem krēsliem! 

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai

Testa rezultāti: “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai

Martā Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvāja testēt “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai.

Aknu sargs

Aknu sargs

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Fito preparāti” piedāvā izmēģināt dabīgu produktu aknu darbības veicināšanai.

Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Salons Līga" piedāvā izmēģināt Hialuronskābes serumu ar dabīgu aktīvo vielu komponenti Pentavitin® intensīvai ādas mitrināšanai.

Testa rezultāti: "Kaleja Silks" zīda matu ruļļi veselīgām salona kvalitātes lokām

Testa rezultāti:

Martā Medicine.lv sadarbībā ar "Kaleja Silks" piedāvāja testēt zīda matu rulli veselīgai matu ieveidošanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Santa Viltere: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Santa Viltere: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Vismaz reizi dzīvē ir jāpārbauda sava sirds! No aprīļa šo izmeklējumu veic arī Dinsbergas klīnikā ar jaunāko un modernāko aparatūru Latvijā. Izstāsti Latvijai dodas vizītē pie kardioloģes ar 20 gadu pieredzi - dr. Santas Vilteres.

VC4 Baltijas vēnu klīnika, Dr. Patrīcija Ivanova: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

VC4 Baltijas vēnu klīnika, Dr. Patrīcija Ivanova:  Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Patrīcija Ivanova ir asinsvadu ķirurgs, flebologs, Dr.med., docente LU Ķirurģijas katedrā, Latvijas Asinsvadu ķirurģijas biedrības biedre, Latvijas Invazīvās radioloģijas asociācijas biedre, Eiropas Asinsvadu ķirurģijas biedrības biedre, Eiropas Kardiovaskulārās un invazīvās radioloģijas biedrības biedre, nokārtojusi eksāmenu asinsvadu ķirurģijā...