Zāļu patēriņa statistika 2006. gadā
Zāļu valsts aģentūra ir apkopojusi datus par zāļu patēriņu 2006. gadā. Minētā laika posmā kopumā ir saglabājušās iepriekšējās Latvijas medikamentu tirgus attīstības tendences: palielinājušies medikamentu realizācijas apjomi, ražošanas un eksporta apjomu kāpinājuši vietējie zāļu ražotāji.
Zāļu lieltirgotavu kopējais apgrozījums vairumtirdzniecībā kopā ar pārējām precēm 2006. gadā sasniedzis 276, 88 miljonu latu ( 2005. gadā – 222, 97 milj.Ls). No kopējā apjoma lieltirgotavas Latvijā pārdevušas zāles, medicīnas un citas preces 225, 42 miljonu latu apmērā (2005. gadā – 190,68 milj.Ls). Savukārt 195, 61 miljonu latu (2005. gadā – 169, 19 milj.Ls) lielu apgrozījumu no kopējā Latvijā pārdotā apjoma veido zāļu un substanču realizācija. Lieltirgotavas vispārējā tipa aptiekām, kuru skaits 2006. gada nogalē bija 818 (2005. gadā – 817 aptiekas), pagājušajā gadā pārdevušas preces par 117,62 miljoniem latu (2005. gadā – 95, 92 milj.Ls).
Latvijas zāļu ražotāji kopumā saražojuši zāles par 65, 91 miljoniem latu (2005. gadā – 51, 12 milj.Ls), eksportēts uz citām valstīm 54, 49 miljonu latu apmērā (2005. gadā – 40, 74 milj.Ls). Savukārt Latvijā zāļu lieltirgotavām realizēto zāļu apgrozījums bija 11, 42 miljoni latu (2005. gadā – 10, 35 milj.Ls).
Apkopotā informācija par 2006. gada kopējo apgrozījumu Latvijā un ārpus tās liecina, ka Latvijas ražotāju pārliecinošs līderis ir A/S "Grindeks", sasniedzot 42, 66 miljonu latu, otrā pozīcijā atrodas A/S "Olainfarm" – ar 15, 56 miljonu latu lielu kopējo apgrozījumu.
Mūsu valsts zāļu ražotāju apgrozījums Latvijā iedalās šādi: A/S "Olainfarm"- 3, 02 miljoni latu, A/S "Grindeks"- 2, 65 miljoni latu, A/S Rīgas farmaceitiskā fabrika – 1, 73 miljoni, bet "Medpro Inc." sasniedz 1, 02 miljonus latu.
2006. gadā kopējais zāļu apgrozījums ( vispārējā tipa aptiekas, slimnīcas un citas ārstniecības iestādes) bija 148, 36 miljoni latu ( 2005. gadā – 125, 87 milj.Ls). Vidējā viena iepakojuma cena bija Ls 2,57 ( 2005. gadā – Ls 2,07). Minētais rādītājs pieaudzis par 19,5 %. Zāļu vidējo iepakojuma cenu 2006. gadā ietekmēja vairāki faktori, piemēram, zāļu tirgū parādījās un kļuva pieejami arvien jaunākas paaudzes medikamenti, lielāki līdzekļi bija atvēlēti no valsts budžeta zāļu iegādei ārstniecības iestādēm noteiktām pacientu grupām, bērnu un pieaugušo vakcinācijai, kompensējamām zālēm, kā arī citi faktori.
Vija Berlande (t.29273559)
Sabiedrisko attiecību speciāliste