ATLĒTISKĀ VINGROŠANA

02.04.2012

fizisku vingrinājumu sistēma, kurā izmanto svarstieni, hanteles, espanderu u.c. speciālus rīkus muskuļu masas un spēka palielināšanai, kā arī harmoniskai ķermeņa attīstīšanai. Ārzemēs atlētisko vingrošanu sauc par kultūrismu. Tas ir īpaši izplatīts ASV, Anglijā, Francijā, un tā mērķis ir muskuļu masas palielināšana. Atlētiskās vingrošanas vingrinājumi var būt dinamiski (smaguma pārvietošana), kad mainās muskuļšķiedru garums, un izometriski (smaguma noturēšana, cilvēkam atrodoties dažādās pozās bez kustībām), kad muskuļu sasprindzinājums, šķiedru garumam nemainoties, ir maksimāls, bet īslaicīgs.

Atlētiskā vingrošana labvēlīgi ietekmē muskuļus, kā arī kaulus un to savienojumus (locītavas, saites, skrimšļus). Muguras un kāju muskuļu nostiprināšanai ir svarīga nozīme mugurkaula slimību profilaksē. Tomēr daudzi atlētiskās vingrošanas vingrinājumi, piem., smaguma celšana, apgrūtina elpošanas un asinsrites orgānu darbību, jo saistīti ar lielu sasprindzinājumu, kā arī paaugstina spiedienu krūšu dobumā.

Atlētiskā vingrošana ietekmē labvēlīgi cilvēka fizisko stāvokli tikai tad, ja slodzes apjoms un intensitāte ir mērena. Sistemātiskas nodarbības atlētiskājā vingrošanā var sākt 14-15 g. vecumā, iepriekš konsultējoties ar ārstu. Iesācējam jāizvēlas tāda slodze, lai katru vingrinājumu varētu veikt 8-10 reizes. Muskuļu absolūtā spēka palielināšanai jālieto vingrinājumi ar vismaz 90% maksimālā spēka, attiecīgi samazinot atkārtojumu skaitu. Vingrinājumi jāveic ar lielu amplitūdu, ritmiski, vidējā tempā, simetriski noslogojot abas ķermeņa puses. Pēc katras vingrinājumu sērijas nepieciešama 1-2 minūtes ilga atpūta, kuras laikā jāatslābina visi muskuļi. Sākumā ieteicamas nodarbības 3 reizes nedēļā, vēlāk - katru dienu. Nodarbību ilgumu pakāpeniski pagarina no 20 minūtēm līdz 40-60 minūtēm.

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža laiku lokos līdz mūsdienām

Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža laiku lokos līdz mūsdienām

2017. gadā Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža ir mūsdienīga, stabila un uzticama profesionālās augstākās izglītības iestāde. Bet kāda koledža bija pirms teju 100 gadiem? 

Dabiskā kosmētika no Austrijas 

Dabiskā kosmētika no Austrijas 

SIA Laba prakse piedāvā Austrijas dabiskās kosmētikas Exmonte produktus, kas ir efektīvi palīglīdzekļi mīksto audu pārslodzes radīto seku, muskuļu saspringuma un locītavu sāpju mazināšanā, kā arī uzlabo venozo atteci un ādas trofiku. 

Video

Eksperte: Nepiemērota darba vide var būtiski ietekmēt veselību (VIDEO)

Eksperte: Nepiemērota darba vide var būtiski ietekmēt veselību (VIDEO)

Apkārtējās vides dažādi faktori ietekmē mūsu veselību, tāpēc ir svarīgi saprast, kuri no tiem ir bīstami un kā mazināt to ietekmi. Bīstamākie faktori ir gaisa, ūdens piesārņojums, paaugstināts trokšņu līmenis, psihoemocionālie faktori, piemēram, paaugstināts stress, kā arī ergonomiskie riska faktori.

Produktu testi