Ajengāra joga – droša joga visiem!


Foto: Ambika-yoga.com

Ajengāra joga ir nosaukta sava dibinātāja B.K.S. Ajengāra vārdā. Tas ir viens no populārākiem jogas veidiem pasaulē un šī jogas metode kļūst aizvien pieprasītāka.

B.K.S. Ajengārs (IYENGAR) ir klasificējis 200 jogas āsanas (pozīcijas) un 14 pranajamas (elpošanas) veidus. Āsanas ir sagrupētas un strukturizētas no vienkāršākām līdz ļoti sarežģītām tā, lai efektīvi jogu varētu izpildīt gan iesācēji, gan pieredzējušie.

Ajengāra jogas pamatā ir trīs aspekti:

- tehnika – precizitāte un izlīdzināšanās ikvienā āsanā (iesācējiem ar klucīša, siksnas un polstera palīdzību);
- secība – stingra āsanu izpildīšanas secība;
- laika koordinācija – brīdis no ieiešanas āsanā, nostabilizēšana un iziešana.

Regulāra jogas prakse ietekmē cilvēku fizioloģiskā, mentālā un psihiskā līmenī. Caur darbu ar ķermeni mēs liekam strādāt arī prātam. Statiskās pozas nomierina mūs, bet tajā pašā laikā māca prātu koncentrēties, paaugstinot mūsu dzīves kvalitāti.

Ajengāra joga pamatojas uz jogas klasiskiem principiem, bet ietver sevī arī mūsdienu zināšanas par cilvēka ķermeni un fizioloģiju. Tā lauž stereotipu par to, ka ar jogu var nodarboties tikai lokani cilvēki, apgalvojot, ka joga ir priekš visiem! Pateicoties palīglīdzekļiem, skolas pasniedzēji spēj pielāgot katru pozu individuālām cilvēku vajadzībām. 

20. gadsimta 60. gadu sākumā B.K.S. Ajengārs palīdzēja savam skolniekam vijolniekam Jehudi Menuhinam veikt tilta pozu. J.Menuhins nespēja novietot pēdas pie grīdas ar atvērtu krūškurvi, tāpēc Ajengārs ar roku atbalstīja viņa gurnus.

Kad Ajengārs sāka mācīt lielākas grupas, viņš vairs nespēja palīdzēt visiem, tāpēc padarīja āsanas visiem pieejamas un laiku pa laikam izmantoja palīglīdzekļus, lai palīdzētu mācekļiem atbrīvoties un stiepties. Viņš ieteica veikt stāju uz pleciem ar vairākām salocītām segām, jo vēlējās, lai cilvēki izjustu, kā atveras krūškurvis un plaušās rodas vairāk vietas elpai. Ja plaušas tiek paceltas, ķermenis rod enerģiju un mieru, nevis sasprindzinājumu, līdz ar to šī poza var būt atjaunojoša.

Par palīglīdzekļiem tika izmantots viss pieejamais. Daudzas nodarbības notika skolās un sporta zālēs, tāpēc bija pieejami matrači un virves pie sienām vai tika izmantoti jebkuri paliktņi, kas pieejami indiešu mājās. Palīglīdzekļi savā ziņā ir stimuls, jo palīdz ieņemt pozu. Dažās metodēs praktizētāji izlaiž pozu, ja nespēj to izpildīt vai gūst traumas mēģinot, turpretī Ajengāra jogas pasniedzējs parādīs, kā izpildīt āsanu, lai šī kustība Jums nestu pilnvērtīgu ieguvumu.

Ajengāra jogu veiksmīgi un plaši izmanto kā terapiju
Kā jauneklis Ajengārs pārslimoja malāriju, vēdertīfu un tuberkulozi un, izmantojot jogu, pilnībā atveseļojās. Viņu īpaši interesēja ārstnieciskās jogas nodarbības, kuru dalībnieki cieta no dažādām veselības problēmām, tostarp spēcīga artrīta, sirdsslimībām, depresijas utt. Viņam patīk izaicinājums, kad slimība saka: "Tu man neko nevari padarīt!"

Ajengārs uzskata āsanas par veidu, kā atbalstīt organisma spēju sevi izārstēt, piemēram, uzlabojot asinsriti un veicinot imūnsistēmas darbību. Viņa skatījumā āsana ir kā rentgena attēls, kurā redzams, kas notiek ķermenī. Tā kā šādai redzēšanai ir nepieciešama liela pieredze un izpratne, viņš uzsver, ka viņa vārdā pievērsties nopietniem slimības gadījumiem drīkst tikai tie pasniedzēji, kuri pēc pasniedzēja kvalifikācijas iegūšanas ir nokārtojuši pārbaudījumus.

Pašlaik "Ambika-Yoga" jogas studijā darbojās 2 Ajengāra jogas speciālisti! Mēs piedāvājām iesācēju nodarbības, nodarbības praktizējošiem, grūtnieču nodarbības, jogu senioriem, antistress programmu, kā arī individuālas nodarbības.


Vairāk informācijas:

Tālrunis 29828735
www.ambika-yoga.com