Kā ārstēt sāpes saules pinuma rajonā?

14.09.2010, Jana

Labdien,

Man jau mēnesi katru dienu spiež saules pinuma rajonā, ļoti smaga sajūta, sākumā nevarēju saprast, kas tieši spiež, biju uz iekšējo orgānu sonogrāfiju (aknas, nieres, žultsvadi, liesa u.c.) un rezultāti bija ļoti labi, tad gāju uz kobru - arī viss kārtībā.

Vairs nespēju panest šo smago sajūtu, kas ļoti pastiprinās vakarā. Plānojam bērniņu, tādēļ baidos no stiprām zālēm.

Kas tā varētu būt par vainu un kā man ārstēties?

Jau iepriekš paldies par atbildi.

Atbildes


16.09.2010, "Medicīnas sabiedrība ARS", SIA

Labdien,

Pēc e-pasta vēstulē aprakstītā varētu domāt par dispepsijas sindromu. Dispepsijas sindromam var būt virkne cēloņu, - lai noteiktu īsto un piemeklētu ārstēšanu tomēr būs jāapmeklē ārsts - internists vai gastroenterologs.

Bieži šim sindromam pamatā ir funkcionāli traucējumi - saistīti ar nepareizu ēšanas režīmu, nenoregulētu vēdera izeju, šādas sūdzības var izraisīt arī, piemēram, pretsāpju medikamentu lietošana (galvas sāpju, menstruāciju sāpju vai citu sāpju mazināšanai).

Tomēr jāizslēdz virkne citu stāvokļu un slimību, kas var izraisīt līdzīgus traucējumus, kā piemēram: helicobacter pylori infekciju, mazasinību, celiakiju, gastropātijas u.tml.

Daži ieteikumi funkcionālu traucējumu gadījumā.

1. Ievērot ēšanas režīmu - ēst bieži, regulāri, mazām porcijām, pēdējo "uzkodu” ieturēt ne vēlāk kā stundu pirms nakstmiera.

Šajā ēdienreizē jāatsakās no gaļas, kartupeļiem, trekniem, smagiem ēdieniem - derēs, piemēram, tase dabīgas zāļu tējas vai glāze raudzēta piena produkta (kefīra, jogurta, Actimel) un sausmaizīte .

Noteikti pabrokastot! Ja pēdējā ēdienreize ir bijusi vēlu vakarā un bagātīga- tiek izjaukts bioloģiskais ēšanas ritms - no rīta ēst negribas, brokastis netiek ieturētas, bet gremošanas fermenti izstrādājas un kairina gremošanas trakta gļotādu. Ilgākā laika periodā tas var radīt dispeptiskas sūdzības.

2. Noregulēt vēdera izeju. Lai veicinātu vēdera izeju, pietiekami daudz jādzer, jālieto škiedrvielām bagāti produkti, jāierobežo uzturā saldumi un miltu izstrādājumi (bulciņas, kūkas, cepumi), pietiekami jākustas - it īpaši sēdoša darba darītājiem.

Ja nesportojat, pietiks ar ikdienas pastaigu - ejot ātrā tempā un lieliem soļiem.

Komentāri


Phe 

Idiotisks komentārs

30.05.2015 | 23:34

Pievienot komentāru

Vārds:
* Obligāti aizpilddāmie lauki