Ko darīt, ja bērns atsakās ēst?
Labdien!

Mazajai nu jau nedaudz vairāk nekā 8 mēneši. Kopš 6 mēnešu vecuma mēģinu piebarot, bet tikko kā mazā ierauga karotīti, tā lūpas ir sakniebtas. Ir mēģināts dot dažādus dārzeņus un augļus, arī putru, bet nekas viņai negaršo. Ja iedod kaut ko graužamu/zelējamu rociņā, tad mutē liek, bet līdz ko sajūt garšu, tā sāk vaipstīties, tomēr turpina zelēt. Ģimenes ārsts saka, ka vajag spiest, jo šajā situācijā ir "kurš kuru", bet jo ilgāk viņu moku un cenšos pa kripatiņai iemānīt, tā sāk parādīties asaras. Ko darīt? Nedaudz nogaidīt vai turpināt "uzbāzties" (ar svaru viss kārtībā, 8 mēnešos bija 9270).
Atbild:
Ilona Balode, "Bērnu psihoneiroloģiskā slimnīca Ainaži", SIA
Labdien!
Piebarojums jāmēģina dot, bet pakāpeniski, no šķidrāka uz aizvien biezāku. Sāciet ar burkānu biezeni, ķirbi, tie ir saldāki. Padzerties iedodiet biezsulu, vecumam atbilstošu, ar pudeli, no krūzītes, tad mēģiniet ar karotīti.

Pediatrija / bērnu veselība

Vai šie izsitumi varētu būt no zālēm ko lietoju?
Labdien!
Zīdainim 7 mēneši, baroju ar krūti, bet no 5 mēn (pēc ģiemenes ārsta ieteikuma) sāku arī piebarot. Gada nogalē saslimu pati, ārsts ieteica lietot dažādus medikamnetus ātrākai atlabšanai, taču paralēli turpināju arī zīdaini barot ar krūti. Apmēram nepilnu nedēļu pēc to lietošanas zīdainim parādījās sarkani, sīki pleķīši uz vaigiem (nav pumpu, āda ir gluda, NAV sausa), piebildīšu, ka neko jaunu no pārtikas produktiem neesmu viņam devusi un līdz šim nekādas alerģijas nav bijušas. Vai šie izsitumi varētu būt no zālēm ko lietoju? (lietoju ACC, Kkas satur Acetylcysteinum preperātu un iesnām ārsts izrakstīja Coldargan). Zāles nelietoju jau nedēļu. Cik ilgi šis apsārtums varētu saglabāties, ja tas ir no manis lietotajiem medikamentiem?
Atbild:
Ivars Strazds, Strazda I. ārsta pediatra prakse
Labrīt!

Tas varētu būt no lietotiem medikamentiem, kā arī no bērna pārtikas. Nav būtiski, no krūts piena vai no piebarojuma, jo katru dienu Jūs bērnam dodat citu ēdienu, nevis to, ko iepriekšējā dienā.
Domāju, ka Jums nevajadzētu sākt kaut kā ārstēt šos pleķus, jo tie pāries paši, galvenais skatieties, lai āda nepaliek sausa, tad gan būtu jāpalieto kāda indiferenta ziede.

Cieņā, dr. I.Strazds.

Pediatrija / bērnu veselība

Vai iespējams iegūt B kategorijas autovadītāja apliecību, ja esmu tuvredzīgs
Labdien!

Vai iespējams iegūt B kategorijas autovadītāja apliecību, ja esmu tuvredzīgs un man jānēsā šāda stipruma brilles: OD= -7.0 OS=-9?

Jau padomju laikā, pamatojoties uz to, ka abās acīs ir izteikta redzes starpība, tiku atzīts par nederīgu karadienestam un reizē ar to tika atteikta autovadītāju medicīniskā komisija. Tagad acu daktere saka, ka varētu tikai personiskajām vajadzībām, bet darbam diemžēl vairs nē. Vai redzes dēļ pastāv šāds ierobežojums?
Atbild:
Iveta Lārmane, "Latvijas Amerikas Acu centrs", SIA
Labdien!

Lai iegūtu B kategorijas autovadītāja tiesības, nav svarīgs briļļu stiprums, bet tas, cik rindas no redzes pārbaudes tabulas Jūs varat nolasīt ar brillēm, ko Jūs valkājat. Ja redzes asums ir mazāks par 6.rindu, tad ir jāiegādājas brilles ar kurām Jūs redzat labāk. Ja ar maksimālo korekciju Jūsu redzes asums ir mazāks par 0,5-0,6, tad var būt problēmas ar tiesību ieguvi.

Ar cieņu,
Dr.I.Mežatuča

Acis, optika / acu veselība

Kāds varētu būt sāpju cēlonis?
Labvakar!

Jau trešo nedēļu ciešu no stipra klepus. Klepus pastiprinās naktī, tā dēļ pat nav iespējams pagulēt. Nesen parādījās sāpes muguras augšdaļas labajā pusē. Sēžot mierīgi, nekas nesāp, taču klepojot parādās sāpes - īsas, bet ļoti asas. Arī, ceļot smagākus priekšmetus, sāpes ir jūtamas. Kāds varētu būt simptomu cēlonis?

Paldies jau iepriekš!

Atbild:
Anda Kariņa, Kariņas A. ģimenes ārsta prakse
Labdien!

Vispirms jānoskaidro klepus cēlonis, jāveic krūšu kurvja rentgens un attiecīgi jāārstē. Visticamāk sāpju cēlonis ir starpribu neiralģija, un iemesls ir nevis plaušā, bet gan mugurā. Ieelpā ribai paceļoties, iestiepjas nervs, un rada sāpes. Tas pats, mainot pozu. Palīdzēs nesteroīdie pretiekaisuma līdzekļi un vingrojumi, bet joprojām jāatrisina pamata problēma - klepus.

Ārstu privātprakses, doktorāti, speciālisti, poliklīnikas, veselības centri

Kāds varētu būt piena sēnes cēlonis?
Labdien!

Jau gadu mokos ar piena sēni. Esmu izmēģinājusi dažādas svecītes un kapsulas, smēres. Man ir cukura diabēts. Bet cukura kompensācija ir 6,5%. Vēl es lietoju Verospiron. Ir periodiski gremošanas traucējumi. Sāpes vēderā, krampji. Bet varbūt tie nav gremošanas traucējumi, varbūt kaut kādas problēmas ar dzemdi? Apskatē pie ginekologiem vairākiem esmu bijusi. Ginekologs izteica slēdzienu, ka vainojams ir Verospiron (tā kā tas skaitās arī urīndzenošs līdzeklis, kas izvada arī cukuru) un man ir jāizvēlās, vai staigāt ar sēni, bet skaistiem matiem, vai bez sēnes un bez matiem (Verospiron lietoju pret matu izkrišanu). Varbūt tomēr ir kaut kāda problēma ar zarnu traktu, ka tās baktērijas tā vairojas dzimumorgānos? Vai tomēr vainojams ir diabēts? Jo hormoni ir normā.
Atbild:
Elīna Jansone, "JV Klīnika", SIA
Labdien!

Jūsu gadījumā es gribētu Jūs redzēt un pārspriest iespējamo ārstēšanos.


Ar cieņu,
Dr.J.Vītols,
JV klīnika
Reģ.nr. 67040243

Ginekoloģija / sievietes veselība / dzemdības

Vai ir droši pārtraukt zāļu lietošanu?
Sveiki!

Esmu 198 cm garš, 33 gadi vecs, svēru 125 kg un iepriekš arī vairāk. Sakarā ar paaugstinātu asinsspiedienu lietoju vairākus gadus Presteram 10mg/10mg un tad spiediens turējās ap 135/85. Esmu svaru samazinājis līdz 110kg, esmu fiziski aktīvāks, un ir mainīti ēšanas paradumi. Šobrīd lietoju pusi no tabletes un spiediens ir ap 110/65.
Jautājums - vai ir droši pārtraukt zāļu lietošanu, vai labāk pāriet uz kādām vieglākām zālēm un tad ar laiku izbeigt lietot vispār?
Protams, apmeklēšu arī ģimenes ārtsu, bet gribējās arī citu ārstu viedokli.
Atbild:
Inese Melne, "Rodain", SIA
Labdien!

Viennozīmīgi Jums jāapmeklē ārsts, kurš zina pilnīgi visu Jūsu slimības vēsturi un ārstēšanas dinamiku, jo ārsts, kurš neko sīkāk nezina par Jūsu veselību, izteikt adekvātu viedokli nevarēs. Ar cieņu, Veselības salons 888

Ārstu privātprakses, doktorāti, speciālisti, poliklīnikas, veselības centri

Kādus izmeklējumus vēl varētu veikt?
Labdien!

Bija nedrošs seksuālais kontakts, pēc nedēļas sāka reibt galva un parādijās slikta dūša, sāka tirpt kreisā sejas puse. Pēc diviem mēnešiem tiku slimnīcā ar paaugstinātu ASAT un ALAT asins analīzēs, bet nekādu infekciju tur netrada. Parādijās kakla sāpes, iesnas, kasījās rokas, paaugstināts asinsspiediens, sāpošas acis. Pirms slimnīcas veicu B,C hepatīta, sifilisa un HIV ekspresstestus - negatīvi. Arī slimnīcā šīs analīzes bija negatīvas. Pēc slimnīcas ASAT un ALAT normalizējās. Uz 11. nedēļu pēc kontakta veicu HIV asinsanalīzi laboratorijā - negatīvs. Nav ēstgribas, nokritās svars un joprojām jocīga galva, grūti strādāt un koncentrēties. Ģimenes ārsts neko neiesaka. Slimnīcā vēļ vainu uz veģetatīvo distoniju. Slimojis nopietni es neesmu 2 gadus. Pārbaudīju sirdi un asinsvadus, magnētiskā rezonanse - viss ok.

Ko darīt un pie kā vēl varētu vērsties?
Atbild:
Veselības salons 888, "Veselības salons 888"
Labdien!

Ja Jūs veicāt visas infekciju analīzes un tās ir negatīvas, tad tā arī noteikti ir un inficējies Jūs neesat. Pēc apraksta spriežot, tā patiešām varētu būt veģetatīvā distonija, bet, lai to apstiprinātu, varam piedāvāt veikt vispārēju organisma izmeklēšanu mūsu medicīnas iestādē. Par pierakstu un sīkāku informāciju var uzzināt, zvanot pa tālruni 27088877. Ar cieņu, Veselības salons 888

Ārstu privātprakses, doktorāti, speciālisti, poliklīnikas, veselības centri

Cik ilgi ir lipīgs koksaki vīruss?
Labdien!

Gribētu uzzināt, cik ilgi ir lipīgs koksaki vīruss?
Atbild:
Ivars Strazds, Strazda I. ārsta pediatra prakse
Labvakar!
Pirmkārt, ir jāsaprot, ka Koksaki vīrusu grupā ietilpst daudzi dažādi vīrusi ar dažādu antigēno struktūru. Tāpēc nevar pateikt, cik "lipīgs" ir Koksaki, jo tā ir vīrusu grupa, pie kuras pieder daudzi slimību izraisītaji.

Cieņā, dr. I.Strazds.

Pediatrija / bērnu veselība